Gerdab.IR | گرداب

گزارش ويژه ماهنامه لوموند ديپلماتيك:

لانه اسرائیل در بزرگ‌ترين مقر جاسوسي جهان

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹

يك ماهنامه فرانسوي از وجود يك مقر جاسوسي وابسته به رژيم صهيونيستي در صحراي نقب (جنوب فلسطين اشغالي) خبر داد كه بزرگ‌ترين مقر جاسوسي جهان است و عليه كل منطقه فعاليت مي كند.

به گزارش گرداب ماهنامه لوموند ديپلماتيك در شماره جديد خود در گزارشي به قلم "نيكي هگر"، روزنامه نگار نيوزيلندي نوشت: ماموريت اين مقر جاسوسي شنود تماسهاي تلفني، كنترل پيامهاي ارسالي و نامه هاي الكترونيكي است كه از طريق ارتباطات ماهواره اي يا فيبرهاي نوري در درياي مديترانه ارسال مي‌شود.

بر اين اساس، اين مقر اطلاعاتي از تمام مكالمات تلفني و ارتباطات الكترونيك صادره از خاورميانه، اروپا، آفريقا و آسيا از طريق ماهواره و فيبرهاي نوري جاسوسي مي‌كند.

در اين گزارش مكان اين مقر جاسوسي در منطقه "اوريم" در 30 كيلومتري زندان "بئرالسبع" در صحراي نقب (جنوب فلسطين اشغالي) اعلام شده است.

اين مقر جاسوسي اطلاعات به دست آمده را به يگان جاسوسي موسوم به 8200 در "هرتزليا" ارسال مي‌كند و يا آنها را در اختيار مقر موساد قرار مي‌دهد كه در نزديكي همين مركز جاسوسي در صحراي نقب قرار دارد.

نيكي هگر در اين گزارش كه با عنوان "از اينجا جاسوسان اسرائيلي فعاليت مي‌كنند" منتشر شده، مي‌افزايد: «مقر جاسوسي اسرائيل در صحراي نقب تحت حمايت هاي شديد امنيتي قرار دارد و با حصارهاي مرتفع محصور شده است.»

بر اين اساس يكي از اقدامات اين مقر جاسوسي شنود مكالمه تلفني ميان "جمال عبد الناصر" رئيس جمهور سابق مصر و "ملك حسين" پادشاه اردن در زمان جنگ نخست اعراب با رژيم صهيونيستي در ماه ژوئن سال 1967 بوده است.

همچنين اين يگان بزرگ اطلاعاتي در سال 1985 در اقدامي ديگر توانسته ارتباط تلفني ميان "ياسر عرفات" و گروه گروگانگير كشتي "آكيلي لاورو" را شنود كند.

بنابر اين گزارش، رژيم صهيونيستي در چند سال اخير تلاش‌هاي گسترده‌اي در راستاي ساخت و توسعه مقرهاي جاسوسي با بهره گيري از فناروي‌هاي نوين داشته است و هم اكنون در فلسطين اشغالي تجهيزاتي بزرگ و با توان بالايي نصب شده كه مي‌تواند ارتباطات را از صدها كيلومتر دورتر دريافت كند.

خاطر نشان مي‌شود، نيكي هگر روزنامه نگار نيوزيلندي پيش از اين در كتابي در سال 1996 با عنوان "اسرار قدرت" از بزرگترين سيستم جاسوسي آمريكا با نام "اشلون" (Echelon) پرده برداشت كه بر تمام ارتباطات تلفني، اينترنتي، تلفن هاي همراه و حتي فكس ها كنترل داشته است.

منبع: مهر