Gerdab.IR | گرداب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد:

دولت با متوقف کردن "شبکه ملی اطلاعات" به دنبال اهداف سیاسی و اقتصادی است/ ناامنی در فضای مجازی، اینترنت بی کیفیت و پرهزینه ثمره رفتار دولت است

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

پژمان فر ناامنی در فضای مجازی، اینترنت بی کیفیت و گران را از مضرات عدم دستیابی به شبکه ملی اطلاعات بر شمرد و اظهار داشت: دولت با شعار خدمات بهتر در فضای مجازی روی کار آمد اما متاسفانه باید بگوییم این دروغ بزرگ دولت بود چراکه نه تنها اتفاق خاصی در خدمات اینترنت نیفتاد بلکه مردم برای همان خدمات سابق هزینه بیشتری پرداخت می کنند!

نصراله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار فرهنگی گرداب در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه فضای مجازی،  با اشاره به تلاش 4ساله اما بی فایده مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: با توجه به اهمیت موضوع فضای مجازی، مدیریت این فضا بسیار مهم است که تنها با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات محقق خواهد شد اما تلاش های چند ساله ما، تاکنون بی فایده و  بی نتیجه بوده است.

وی با بیان اینکه تابه حال حداقل دوبار با طرح سوال از وزیر ارتباطات این موضوع را پیگیر شدیم، خاطرنشان کرد: قطعا یکی از پاشنه های آشیل دولت، همین فضای مجازی و اهداف سیاسی و اقتصادی آن است که پول های هنگفتی از جیب مردم برداشته می شود و به همین دلیل، موافق راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نیستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک فرصت مغتنم برای اشتغال زایی دانست و افزود: دولت می تواند از این راه علاوه بر ایجاد چندین هزار شغل، جلوی به غارت رفتن سرمایه های مالی کشور را هم بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد.

پژمان فر ناامنی در فضای مجازی، اینترنت بی کیفیت و گران را از مضرات عدم دستیابی به شبکه ملی اطلاعات بر شمرد و اظهار داشت: دولت با شعار خدمات بهتر در فضای مجازی روی کار آمد؛ اما متاسفانه باید بگوییم این دروغ بزرگ دولت بود چراکه نه تنها اتفاق خاصی در خدمات اینترنت نیفتاد بلکه مردم برای همان خدمات سابق هزینه بیشتری پرداخت می کنند!

وی ناامنی امروز در فضای مجازی را ثمره رفتار دولت عنوان کرد و بیان داشت: شبکه ملی اطلاعات به معنای راه اندازی "اینترانت" (جدا شدن از اینترنت جهانی و دنیای مجازی) نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان متذکر شد: بنده از منبعی شنیده ام که اعضای هیئت دولت گفته اند یک وزیر که سهل است، اگر ده وزیر هم بدهیم حاضر به تغییر سیاست هایمان در حوزه فضای مجازی نیستیم. نمی دانم این حرف تا چه اندازه صحت دارد؛ اما اگر واقعا درست باشد اصلا اتفاق خوبی نیست.