Gerdab.IR | گرداب

بروزرسانی آی‌تیونز با میله ابزاری

تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

منابع خبری از برنامه‌ریزی اپل برای عرضه نسخه جدید برنامه آی تیونز خبر می‌دهند. این نسخه که ظرف چند هفته آینده عرضه می‌شود امکانات ناوبری و کنترل بیشتری دارد.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، نسخه 12.4 نرم افزار خرید و پخش موسیقی و فیلم اپل دارای یک میله ابزار کناری در سمت چپ برای تسهیل دسترسی به برخی اقلام خاص مانند موسیقی، آلبوم‌های مختلف، خوانندگان و ژانرهای گوناگون است.

ویرایش منوها بر مبنای فهرست منتخب و جابجا کردن راحت آهنگ‌های موجود در فهرست از جمله دیگر مزایای این ابزار است.

اگر چه این نرم افزار و خدمت موسیقی هرگز برای اپل چندان پولساز نبوده، اما این شرکت قصد دارد با هدف افزایش دامنه خدمات خود در حوزه پخش آنلاین موسیقی توجه جدی تری به این بخش معطوف دارد. رقابت در این عرصه این روزها گسترده تر شده و Spotify  و  Pandora توانسته اند به طور جدی توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کنند.

اعمال تغییرات در media picker دیگر تحول در آی تیونز 12.4 است که در قالب آن از منوی جدیدی برای انتقال آسان میان موسیقی، فیلم، برنامه های تلویزیونی و دیگر انواع محتوا استفاده می شود. در نسخه فعلی آی تیونز از یک میله ابزار واحد برای جابجایی میان مقوله های مختلف بهره گرفته می شود.

علاوه بر این mini player هم دچار تغییراتی شده و جایگاه آن نیز تغییر کرده است. احتمال می رود آی تیونز 12.4 در اواخر ماه می یا اوایل ژوئن عرضه شود. اپل مطابق معمول در این زمینه اظهارنظری نکرده است.