Gerdab.IR | گرداب

آيت‌الله مکارم‌ شيرازي:

زندگي مردم مورد تهديد فضاي مجازي است

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

آيت‌الله مکارم‌ شيرازي، از مراجع عظام تقليد خطاب به وزیر ارشاد گفت: زندگي مردم مورد تهديد فضاي مجازي است.

به گزارش گرداب، آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي در ديدار وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه عربستان سعودي خود را مالک حرمين شريفين مي‌داند اظهار کرد: آنها مي‌خواهند انتقام يمن،‌ سوريه و عراق را از ما بگيرند برخورد آنها سياسي و انتقامي است، اين حج براي خداوند و بندگان خداوند راضي‌کننده نيست.

وي خاطرنشان کرد: حج عزتمندانه و آبرومندانه را خواستاريم و در اين زمينه نمي‌خواهيم تن به ذلت دهيم، اگر اين موارد را قبول نکنند بايد دور حج امسال را خط کشيد.

وي خاطرنشان کرد: آنها خود را مالک حرمين شريفين مي‌دانند در صورتي که حرمين شريفين بايد در اختيار سازمان همکاري اسلامي باشد و آ‌نها تنها در مکه حکومت کنند زيرا تجربه نشان داده است که آنها نمي‌توانند اين تشکيلات را اداره کنند.

وي در ادامه با بيان اينکه وزارت ارشاد اسلامي وظيفه سنگيني به عهده دارد گفت: مسئوليت اين وزارتخانه با تمام وزارتخانه‌ها متفاوت است زيرا داراي پسوند اسلامي است و مسائل اخلاقي و فرهنگي برعهده اين وزارت است.

آيت‌الله مکارم‌شيرازي با بيان اينکه هجمه فرهنگي يکي از اهداف دشمن است گفت: دشمنان مي‌خواهند ما را تروريست اعلام کنند در حالي که اين حرف‌ها دروغ و بي‌محتواست. آنها مي‌خواهند ما را از درون از طريق سايت‌ها و ماهواره‌ها بپوسانند.

وي با بيان اينکه زندگي مردم مورد تهديد فضاي مجازي است خاطرنشان کرد: بسياري از سايت‌ها و ماهواره‌ها بدآموزي‌هايي دارد که سبب طلاق و از هم پاشيدگي خانواده‌ها مي‌شود تا زماني که فضاي مجازي اصلاح نشود مسائل فرهنگي نيز اصلاح نمي‌شود.

وي همچنين با اشاره به وضعيت سينماها و با بيان اينکه بي بند و باري در فيلم هاي سينمايي در حال نشر است گفت: وضع سينماها خوب نيست و بايد کنترل بيشتري در اين زمينه صورت گيرد. خط قرمز ما با غربي‌ها در زمينه مسائل اخلاقي است که بايد به اين موضوع در سينماها توجه شود.

وي خاطرنشان کرد: بسياري از مسائل بي‌حجابي و بدحجابي از فيلم‌ها نشات گرفته شده است. اکنون حجاب مسئله‌اي سياسي شده است و دشمنان مي‌گويند اگر حجاب را از کشور ايران بگيريم 50 درصد نظام را سرنگون کرده‌ايم.آيت‌الله مکارم‌شيرازي با اشاره به اهميت انتشار کتاب‌ها و رسانه‌هاي مکتوب گفت: رسانه‌ها بايد مورد توجه باشند و بيش از اين نظارت بر آنها صورت گيرد.