Gerdab.IR | گرداب

کنگره آمریکا یاهومیل را تحریم کرد

تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

کنگره آمریکا استفاده از خدمات ایمیل یاهو را به دلیل آنچه ضعف این شرکت در تشخیص ایمیل‌های آلوده نامید، تا اطلاع ثانوی، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گرداب، مجلس نمایندگان آمریکا، به صورت موقت استفاده از خدمات ایمیل یاهو در کنگره را ممنوع اعلام کرد و در بیان دلیل این اقدام، ضعف سامانه‌های امنیتی یاهو در تشخیص حمله فیشینگ به شبکه این نهاد قانون‌گذار را عنوان کرد.

مدیر شبکه رایانه‌ای مجلس نمایندگان، در ایمیلی مدعی شد، حملات باج افزارها به شبکه رایانه‌ای این نهاد قانون‌گذار افزایش یافته است؛ حملاتی که از طریق جی‌میل و یاهو میل انجام می‌شوند. نامه‌های الکترونیکی، از جمله ابزارهای هکرها برای حملات فیشینگ محسوب می‌شوند.

 به گفته منبعی ناشناس، هکرها موفق شدند یکی از رایانه‌های مجلس نمایندگان را آلوده کنند؛ اما قبل از اینکه آلودگی موردنظر به رایانه‌های دیگر شبکه نفوذ کند، کارکنان بخش فناوری اطلاعات مجلس موفق شدند، عامل آلودگی را شناسایی کنند. رایانه موردنظر از طریق یک فایل جاوا اسکریپت آلوده شده بود.

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، در گذشته، بیمارستان‌ها، مراکز تأمین آب، کلیساها، مراکز پلیس، مراکز قضایی، مدارس و ... نیز قربانی حملات باج افزاری شده‌اند و حالا نوبت به کنگره این کشور رسیده تا هدف حملات سایبری قرار بگیرد.