Gerdab.IR | گرداب

یررسی‌ها نشان می‌دهد؛

کاهش حضور آمریکایی‌ها در فضای مجازی/ سرقت هویت مهمترین نگرانی کاربران

تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

بررسی‌های اداره ملی مخابرات و اطلاعات در آمریکا نشان می‌دهد سرقت هویت به مهم‌ترین دغدغه کاربران اینترنت در این کشور مبدل شده و می تواند به طور جدی بر استفاده از آن تاثیر بگذارد.

به گزارش گرداب به نقل از پی سی مگ، این روزها تعداد افرادی که نگران امنیت آنلاینشان هستند روز به روز در حال افزایش است و بررسی انجام شده با استفاده از نظرات حدود 41 هزار خانوار آمریکایی نشان می دهد که یک پنجم این عده قربانی رویدادهایی همچون سرقت اطلاعات، سرقت هویت و ... بوده اند.

این تحقیق ثابت می کند بسیاری از آمریکایی ها در مورد حفظ امنیت و حریم شخصیشان نگرانی های جدی دارند و همین امر موجب کاهش برخی فعالیت های آنها در محیط مجازی شده است. به عنوان نمونه 45 درصد پاسخ دهندگان گفته اند که دیگر تبادلات مالی، خرید کالا و خدمات خود را از طریق اینترنت انجام نمی دهند و علاقه ای به ارسال پست در شبکه های اجتماعی یا اظهار عقیده در مورد موضوعات جنجالی و سیاسی در شبکه های اجتماعی ندارند. 30 درصد افراد هم گفته اند که حداقل دو مورد از این نوع فعالیت ها را در فضای مجازی متوقف کرده اند.

در حالی که 63 درصد پاسخ دهندگان سرقت هویت را مهم ترین دغدغه خود دانسته اند، کلاهبرداری بانکی و سرقت اطلاعات کارت اعتباری نگرانی 45 درصد افراد بوده و 23 درصد آنان هم با جمع آوری آنلاین داده های کاربران مشکل داشته اند. 22 درصد هم کنترل داده های شخصی خود توسط دیگران را یک دغدغه جدی دانسته اند. در نهایت 18 درصد هم به جمع آوری داده های کاربران توسط دولت اشاره کرده اند.

برای مطالعه جزییات این گزارش می توانید به آدرس https://www.ntia.doc.gov/blog/2016/lack-trust-internet-privacy-and-security-may-deter-economic-and-other-online-activities  مراجعه کنید.