Gerdab.IR | گرداب

محسنی اژه ای:

امروز بیشترین تخریب را علیه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و قوه قضائیه انجام می‌دهند

تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: آیا فقط کسی که به اتهام خیانت به ملت دستگیر و به زندان رفت، حقوق بشر دارد که باید با او ملاقات کنیم.

گروه سیاست گرداب: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، اظهار کرد: ایام، ایام بسیار مبارکی است و این ماه به رسول خدا (ص) تعلق دارد از خداوند درخواست می‌کنیم که در باقیمانده این ماه شریف و به خصوص در شب و روز نیمه شعبان که تولد حضرت بقیه الله (عج)  است ما را از فیوضات این ماه بهره مند برگرداند تا بتوانیم به فضل پروردگار و برکت این ایام وارد ضیافت الله ماه رمضان شویم.

وی ادامه داد: این تودیع و معارفه در ایام مبارکی صورت می‌گیرد و امروز هم روز جوان نامگذاری شده بنابراین این روز را به همه جوانان مجلس به خصوص جوان‌هایی مثل خودم و سایرین که همه جوانان دیروز بودیم، ان شاءالله امروز هم دلمان جوان است تبریک می‌گویم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران و ایران اسلامی به فضل پروردگار از امنیت و اقتدار مثال زدنی برخوردار است و همه بشریت می دانند که در سایه امنیت است که می شود زندگی آرام و رشد و توسعه همه جانبه داشت و به کمال رسید.

اژه‌ای با بیان اینکه امروز ایران اسلامی از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: جا دارد عوامل این امنیت و اقتدار را بشناسیم و در حفظ این علل و عوامل تلاش کرده و قدرشناس برقرار کنندگان این امنیت باشیم.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: مسلما یکی از ارکان امنیت در کشور نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است، نیروهایی که هر روز با مجاهدت و تلاششان و با ایثار خونشان و تحمل همه رنج‌ها و سخن‌های احیانا ناملایم، تحت فرمانده فرمانده معظم کل قوا در همه عرصه‌ها با تیزبینی خاصی مسائل را رصد و تمهیدات لازم را برای دفع هر گونه شری از سر این کشور و ملت انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: نیروهایی که با ایمان و روحیه جهادی و ولایتمداری که داشته و دارند، توانسته‌اند به خوبی از منافع ملی، تمامیت ارضی و مال و جان مردم حراست کنند، امروز دوست و دشمن قائل است به اینکه ایران قدرتمند است و بر همین اساس است که توطئه و نقشه علیه ایران می‌کشند و ایران هراسی راه می‌اندازند.

وی گفت: اگر ایران کشور عقب مانده ضعیف و بی خطر برای مستکبرین بود نیازی به این همه فشار علیه ایران نبود، این همه فشار که از ناحیه استکبار و در راس آن آمریکا وارد می‌شود به دلیل این است که می‌دانند ایران مقتدر است و در معادلات منطقه و مسائل جهان تاثیر گذار است و اگر کشوری خنثی نسبت به ظلم بود و نمی‌توانست از منافع و اسلام ناب خود دفاع کند و هیچ نیازی به این همه بوق و کرنا و سر و صدا و این همه باج دادن برای جبهه واحد علیه ایران ساختن نبود.

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای تصریح کرد: می‌دانیم که اگر کشور بخواهد در همه ابعاد پیشرفت کرده و عزت خود را حفظ کند و از طرفی تاثیرگذاری رو به روز داشته باشد، باید این اقتدار را از همه جهات حفظ کند.

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز افتخارات ما به چه کسانی است؟ کسانیکه بیش از دو دهه بر اثر اقدامات ضد حقوق بشر غربی‌ها که مخالف هر قانون بین المللی و وجدان بین المللی بود بمب شیمیایی بر سر مردم ریختند و برخی بر اثر جراحات شیمیایی این مزدوران یک لحظه آرام ندارند آیا این افراد حقوق بشر ندارند.

وی ادامه داد:  آیا به خانواده آن‌ها سر می‌کشیم و یا با آنها عکس می گیرم، آیا کسی که به اتهام خیانت به ملت دستگیر و به زندان رفت فقط او حقوق بشر دارد که باید با او ملاقات کنیم؟

اژه‌ای اظهار کرد: متاسفانه در کنار این همه افتخار و عظمت شاهد هستیم برخی افراد دون صفت و کسانیکه که برای مطامع دنیا تلاش می‌کنند به شیطان شاخ شکسته و ضربت خورده و دشمن کینه توز از داخل کشور گرا می دهند که به این مردم لطمه می زنند.

وی بیان داشت: یک روز به بهانه حقوق بشر، یک روز به بهانه مسائلی که حق مسلم ایران است گرا می‌دهند که علیه ایران قطعنامه صادر کنید و یا در مورد مسائل هسته‌ای که ایران در چارچوب npt از این فناوری صحیح استفاده می‌کند (در حالیکه دنیا برخلاف آن استفاده می کنند) علیه ایران تحریم ایجاد کنید یا تشدید کنید.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: جای تاسف و شرمندگی است که کسی چشمش را ببندد و امنیت را نبیند و برای متاع دنیا و یا عقده گشایی با دشمن همراهی کند.

وی یاداور شد: امروز لبه تیز تخریب و بیشترین تخریب را علیه نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و قوه قضائیه انجام می‌دهند؛ چراکه می‌دانند این نهادها چه جایگاه و تاثیری در این کشور دارند و می‌دانند که قوه قضائیه دست افراد جنایتکار و دزد را قطع می‌کند و آن‌ها را به محاکمه می‌کشاند و برجام 2 و 3 و 4 آن ها را برملا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلین محسنی اژه‌ای افزود: کافی است چشمانمان را باز کنیم و ببینیم بسیاری از کشورهایی که در گوشه و کنار دنیا از ایران جلو بودند، امروز با چه ناامنی‌هایی مواجه هستند و مردم آن‌ها چگونه با دلهره و اضطراب زندگی می‌کنند و نگرانند که نکند بمب‌های شیطان بزرگ و همپیمانان او بر سرآنها فرو بریزد.

وی افزود: کافی است چشمانمان را باز کنیم و ببینیم که کشورهایی که با آمریکا همه نوع همکاری را کردند، امروز با چه ناامنی وعقب ماندگی رو به رو هستند و تا سالیان سال به عقب رانده شدند اما جمهوری اسلامی ایران با همه فشارها امروز با یک امنیت مثال زدنی رو به رو است آیا این جای افتخار ندارد؟

معاون اول دستگاه قضا گفت: آیا جای تأسف نیست که اوقات کلامی را به زبان بیاوریم واحیانا شیطان را خشنود کنیم و بیاییم کسانی که موثرترین نیرو برای این دستگاه بودند را تخریب کنیم.

وی تصریح کرد: امروز همه به فرمان ولی امر هستیم و این فشارها بی تأثیر خواهد بود؛ اما انسان افسوس می خورد از اینکه عده ای با دشمن همکاری می کنند.

سخنگوی دستگاه قضا خاطر نشان کرد: این جلسه، جلسه قدردانی از یک مدیر خدوم برگزار شده است و سازمان قضایی نیروهای مسلح از جمله دستگاه‌هایی است که در این امنیت نقش بسزایی دارد و تنها دستگاه قضایی‌ است که به خاطر جایگاهی که در این مجموعه دارد اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: بحمدالله در قانون اساسی با تصویب مجلس این سازمان توانست به دستگاه قضایی متصل شود و ویژگی‌های خاص خود را حفظ کند.

معاون اول دستگاه قضا در پایان بر آموزش مستمر قضات و اینکه در کارها اصل مشورت را حفظ کنیم، تأکید کرد.