Gerdab.IR | گرداب

ضرغامی مطرح کرد:

فناوری‌های جدید خود را به محتوا تحمیل کرده است/ تشریح الزامات فعالیت در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به الزامات فعالیت در فضای مجازی گفت: سخنرانی‌های کلی، تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و صاحبان فکر نیز باید محتوای دینی را با بسته‌بندی جذاب و رعایت اختصار ارائه کنند.

به گزارش گرداب، عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در همایش سراسری ائمه جمعه که با موضوع «فضای مجازی» برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی مهمترین تحول قرون اخیر است و هیچ اختراع و اکتشافی به این اندازه زندگی بشر را متحول نکرده است.

ضرغامی با بیان اینکه فضای مجازی مانند کوه یخ بزرگی است که فقط بخشی از آن از آب بیرون آمده و قابل مشاهده است و بسیاری از ابعاد گسترده آن هنوز پنهان مانده است، ادامه داد: اهمیت و حساسیت شبکه ملی اطلاعات در محاق پیام‌رسان همراه، مانند تلگرام قرار گرفته ولی هنوز اولویت مهم کشور است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز «شهروند - رسانه» جای «شهروند - خبرنگار» را گرفته است، تصریح کرد: فناوری‌های جدید خود را به محتوا تحمیل کرده است و تولیدکنندگان اصلی پیام از تحولات فناوری عقب مانده‌اند.

وی ادامه داد: رهبری هر کاری که لازم بود انجام دادند؛ تشکیل قرارگاه مرکزی فضای مجازی با اختیارات کامل و قانونی ، راه اندازی مرکز ملی فضای مجازی ، ابلاغ سیاست‌ها و اولویت‌های مرکز و پیگیری دائمی ایشان در این حوزه حجت را بر همه تمام کرده است .

ضرغامی در ادامه افزود: رهبری معتقدند، اینکه برخی موافق و برخی مخالف فرصت‌های موجود در فضای مجازی معرفی می شوند یک مغالطه است؛ اگر این امکان در اختیار ما قرار نمی‌گرفت ما باید مثل موضوع هسته ای و سلول های بنیادی خودمان آن را به دست می‌آوردیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تولید انبوه شبهات در حوزه دین و اعتقادات اسلامی و شیعی در اولویت کاری دشمن است، گفت: این شبهات،جدید نیست ولی در بسته بندی‌های جدید و حرفه ای ارائه می شود ؛ ائمه جمعه و همه تریبون های تبلیغی کشور، باید در حوزه آفند و پدافند در این عرصه کارزار حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: روش تبلیغ دینی تا حدود زیادی دچار تحول شده است، صاحبان فکر و اندیشه و روحانیت باید محتوای دینی را با بسته بندی جذاب و کاربردی و رعایت اختصار ارائه کنند.

ضرغامی با بیان اینکه عرصه کارزار فضای مجازی نیازمند اقدامات پدافندی است، بر لزوم رصد دائمی پیام‌های مخرب و تولید و انتشار پیام‌های آگاهی‌بخش و اقناع کننده تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار نهادهای حوزوی و تبلیغی قرار گیرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی  با تاکید بر اینکه آسیب های فضای مجازی باید به صورت منطقی ، مستدل و اقناع کننده به مردم گفته شود،‌ یادآور شد: سخنرانی‌های کلی،تکراری و شعاری باید یکسره تعطیل شود و مبلغان دینی بر اساس نیازهای روز، گفتمان جدید و استفاده از کلید واژه های پر نفوذ و خلاقانه ، نقش آفرینی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: مزیت رقابتی جمهوری اسلامی در حقانیت او و برخورداری از پشتوانه غنی فکری و قابلیت‌های بی بدیل، انسان سازی است، از این رو نباید این مزیت نسبی جای خود را به نقاط ضعف و کاستی های اردوگاه خودی بدهد.