Gerdab.IR | گرداب

فیروزآبادی خبر داد:

جلسه امشب شورای فضای مجازی درباره پیام رسان‌های موبایلی با حضور رئیس جمهور

تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تشکیل جلسه این شورا با رییس جمهور خبر داد و یادآور شد: جلسه امشب به بحث پیام‌رسان‌های موبایلی خواهد پرداخت.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروز‌آبادی در پاسخ به سوالی درباره بحث حملات هکرها به برخی سایتها در روزهای اخیر و برخی اخبار مبنی بر تکذیب این حملات اظهار کرد: من صورت گرفتن حملات هکری را تکذیب نکردم، اما بر این نکته تاکید کردم که نباید به این موضوع دامن زد، چرا که برخی سایت‌ها اینگونه اعلام کردند که به بیش از 90 سایت حمله شده است.

فیروزابادی در ارتباط با تعداد سایت‌هایی که مورد حمله قرار گرفتند نیز اینگونه اظهار کرد که بهتر آن است این اطلاعات از مراجع مرتبطی مانند ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات یا در صورت نیاز نهادهای امنیتی کسب شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که طی سال‌های گذشته هشدارهای متعددی در ارتباط با بحث امنیت فضای مجازی مطرح شده، توضیح داد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزه امنیت فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و در اکثر وزارتخانه‌ها و نهادها بخشی برای حراست IT تشکیل شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین اظهار کرد: اکنون از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از تجهیزات خوبی استفاده می‌شود، اما متاسفانه گاهی در بکارگیری نرم‌افزارهای امنیتی دقت کافی به عمل نمی‌آید در حالی که در کل کشور در این حوزه توان تکنیکی و نیروی انسانی قوی و خوبی وجود دارد و تنها لازم است در این حوزه هدایت‌های جدی‌تری صورت بگیرد.

فیروز‌آبادی در عین حال از ارائه‌ی گزارشی در این رابطه در شورای عالی فضای مجازی خبر داد.