Gerdab.IR | گرداب

گوگل اتهامات انتخاباتی‌اش را انکار کرد

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

گوگل با رد اتهامات وارده می‌گوید پیشنهادات ارائه شده به کاربران جستجوگر خود را به نفع هیلاری کلینتون نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دستکاری نکرده است.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، این شرکت برنامه‌ریزی برای حمایت از هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را انکار کرده و اظهار داشته است، قابلیت تکمیل خودکار مطالب تایپ شده توسط کاربران در جستجوگر گوگل به نفع هیچ کاندیدا یا هدفی نیست.

این اظهارات واکنشی به انتشار یک ویدئو در سایت یوتیوب توسط کاربری به نام SourceFed است که مدعی شده بود گوگل با مخفی کردن آن دسته از جملاتی که ممکن است در بخش تکمیل خودکار جستجوگرش ظاهر شوند وبه ضرر کلینتون باشند به وی کمک می کند. به عنوان مثال کاربران در صورت تایپ کردن Hillary Clinton cri پیشنهادی برای تکمیل این عبارت به صورت Hillary Clinton crimes یا جرائم هیلاری کلینتون را دریافت نمی کنند. این در حالی است که یاهو و بینگ چنین پیشنهاداتی به کاربران ارائه می کنند.

به طور مشابه در صورت تایپ کردن Hillary Clinton ind عبارت Hillary Clinton indictment یا اتهامات هیلاری کلینتون پیشنهاد داده نمی شود. این در حالی است که جستجوی چنین مطالبی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارای محبوبیت است.

برخی کارشناسان مدعی هستند به علت فیلتر شدن برخی کلمات دارای بارمعنایی منفی و توهین آمیز در جستجوگر گوگل چنین وضعیتی در مورد هیلاری کلینتون پیش آمده است. اما گمانه زنی‌ها در این زمینه کماکان ادامه دارد.