Gerdab.IR | گرداب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم:

طرح نظام رسانه را دولت نیمه تمام گذاشت/ مجلس دهم تمامش کند!

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی: کمیسیون فرهنگی مجلس دهم می تواند اقدامات اندک باقی مانده برای تکمیل طرح نظام رسانه را انجام و برای اجرا به دولت ارائه دهد.

گروه فرهنگ و جامعه گرداب؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس نهم در گفت و گو با گرداب پیرامون اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس نهم در رابطه با موضوع فضای مجازی به طرح نیمه کاره نظام رسانه اشاره و اظهار داشت: مجلس نهم به طور کلی درباره بحث رسانه که شامل شبکه‌های مجازی و آسیب های مرتبط با آن، روزنامه، اینترنت و امثالهم می شد طرحی را تحت عنوان طرح نظام رسانه مطرح کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این، بررسی هایی درباره این طرح در مجلس هشتم صورت گرفته بود، افزود: بررسی‌های صورت گرفته در مجلس هشتم بر روی طرح نظام رسانه به صورت ناقص صورت گرفت که با آغاز کار مجلس نهم و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، مجلس نهم به بررسی درباره این طرح پرداخت.

حسینی با تاکید براینکه این طرح برای بررسی در کمیسیون آماده بود، به پیشنهاد دولت در این زمینه اشاره و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید پیشنهادی را پیرامون طرح نظام رسانه ارائه کرد که براساس آن قرار شد همین برنامه ها جهت بررسی به صورت لایحه در اختیار مجلس و کمیسیون فرهنگی قرار گیرد که متاسفانه دولت بدقولی کرد و پس از گذشت یک سال و نیم نیز اعلام کرد که نمی تواند لایحه مذکور را در اختیار مجلس قرار دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس نهم بیان داشت: کمیسیون فرهنگی مجلس نهم کارهای اصلی این طرح را انجام داده و برای تکمیل آن کار چندانی لازم نیست از این رو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم می تواند اقدامات اندک باقی مانده برای تکمیل طرح مذکور را انجام و برای اجرا به دولت ارائه دهد.

حسینی همچنین درباره اقدامات مجلس دهم برای حل معضلات شبکه های مجازی در کشور، یادآور شد: این روزها شاهد پرداختن بی حد و اندازه مسائل بی اخلاقی از سوی شبکه های مجازی هستیم؛ برخی از این شبکه ها با ترویج بی اخلاقی و بداخلاقی های اجتماعی سعی در تخریب بنیان خانواده دارند و آثار سوء از خود در جامعه به جا می گذارند.

وی افزود: در برخی از نمونه های این بداخلاقی ها شاهد تخریب برخی از اعضای خانواده ها با انتشار عکس های جعلی افراد همراه با تهمت، افترا و دروغ هستیم که تا این افراد بخواهند کذب بودن آنها را اثبات کنند دیگر کار از کار گذشته و شاهد از بین رفتن اساس خانواده ها هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در پایان با بیان اینکه اخیرا شاهد اقدامات مخرب برخی شبکه های مجازی درباره شخصیت های معروف همچون بازیگران، سیاستمداران و هنرمندان هستیم، خاطرنشان کرد: اقدامات مخرب برخی شبکه های مجازی امروز امری بسیار خطرناک محسوب می شود که در صورت عدم ساماندهی و فکر جدی نکردن درباره آن، در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد؛ از این رو یکی از کارهای اساسی کمیسیون فرهنگی و هیئت رئیسه مجلس دهم باید پرداختن به معضلات شبکه های مجازی به صورت جدی باشد.