Gerdab.IR | گرداب

تسهیل جاسوسی از کاربران اینترنت

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵

پلیس فدرال آمریکا یک حکم قضایی دریافت کرده که بر مبنای آن می تواند رایانه‌های شهروندان آمریکا را بدون دریافت مجوز از دادگاه هک کند. این تصمیم به معنای تسهیل جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید است.

به گزارش گرداب به نقل از تک تایمز، صدور چنین حکمی راه را برای جاسوسی از کاربرانی که از نرم افزارهای مخفی کننده هویت مانند مرورگر تور استفاده می کنند، نیز باز می کند. بسیاری از کاربران اینترنت در امریکا برای مقابله با جاسوسی های دولت امریکا در اینترنت از برنامه هایی مانند مرورگر Tor استفاده می‌کنند. اما با صدور حکم جدید حتی استفاده از این مرورگر هم ثمربخش نخواهد بود.

یک قاضی آمریکایی به نام هنری کوک مورگان حکمی صادر کرده که به موجب آن اف بی آی برای هک کردن سیستم‌های رایانه ای مردم این کشور نیاز به هیچ گونه حکم قضایی ندارد. این حکم در جریان اجرای طرح اف بی آی به منظور مقابله با هرزه نگاری کودکان در اینترنت صادر شده است، اما پیامدهای دنباله داری برای حفظ امنیت و حریم شخصی کودکان خواهد داشت.

گفته می شود کاربران برخی سایت های هرزه نگاری کودکان از مرورگر تور برای دسترسی به آنها استفاده می‌کنند، اما اف بی آی به این بهانه قصد دارد از تمامی کاربران مرورگر یاد شده جاسوسی کند. تاکنون 1500 نفر به جرم استفاده از تور برای دسترسی به چنین سایت هایی در یونان، دانمارک، شیلی و آمریکا دستگیر شده اند.