Gerdab.IR | گرداب

گردش علمی مجازی برای دانش آموزان

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵

شرکت گوگل به تازگی برنامه‌ای را منتشر کرد که امکان استفاده‌ی واقعیت مجازی با اهداف را به مدارس می‌دهد.

به گزارش گرداب، شرکت گوگل سعی دارد در قالب رویدادهای مختلف مفاهیم اولیه‌ی برنامه‌نویسی و دنیای دیجیتال را به کودکان و دانش آموزان آموزش بدهد. شرکت گوگل به تازگی، یک برنامه‌ی 360 درجه‌ی واقعیت مجازی با اهداف آموزشی منتشر کرد.

این برنامه به معلم‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از هدست گوگل کاردبرد (Google Cardboard) دانش آموزان را به یک گردش علمی و آموزشی در فضای مجازی ببرند. معلم‌ها می‌توانند با استفاده از هدست مذکور در نقش راهنما، تجربه‌ی مجازی کسب شده را برای دانش‌آموزانی که در یک شبکه‌ی وای‌فای هستند کنترل کند.

در حال حاضر بیش از 200 نوع سفر مختلف برای برنامه‌ی گوگل در دسترس قرار گرفته است که شامل سفرهای فضایی، محیط زیر آب، مناطق تاریخی و بسیاری موضوعات دیگر می‌شود.

سخنگوی فروشگاه اینترنتی بست بای (Best Buy) گفت: «ما متعهد به افزایش سواد دیجیتالی دانش آموزان با ارائه‌ی آخرین و بزرگ‌ترین فناوری‌های موجود در کلاس درس هستیم. واقعیت مجازی یکی از این فناوری‌ها است. ما با همکاری گوگل یک کیت سفر گوگل (Google Expeditions Kit) ایجاد کردیم. این ابزار به معلم‌ها امکان آموزش دانش آموزان و بردن آن‌ها یک سفر علمی با دید اول‌شخص را می‌دهد.»

پیشرفته‌ترین نوع کیت سفر گوگل با قیمت 10 هزار دلار به فروش می‌رسد.