Gerdab.IR | گرداب

تداوم سقوط آزاد مرورگر مایکروسافت

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵

بررسی‌های موسسه Net Applications نشان می‌دهد، تنها در یک ماه گذشته حدود 33 میلیون نفر از کاربران مرورگر اینترنتی مایکروسافت به مرورگرهای دیگر کوچ کردند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، سهم دو مرورگر Internet Explorer (IE)  و  Edge مایکروسافت از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی هم اکنون به 36.7 درصد کاهش یافته است. در کشوری مانند آمریکا نیز سهم این مرورگر در ماه ژوئن در مقایسه با ماه می 1.9 درصد کاهش یافته بود که هجدهمین کاهش متوالی برای مرورگر یاد شده محسوب می شود.

در حال حاضر دو مرورگر مایکروسافت تنها یک سوم کاربران یک سال قبل خود را در اختیار دارند و این امر زنگ خطر را برای این شرکت به صدادرآورده است. مرورگر IE در نوامبر سال 2015 بیش از نیمی از بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی را در اختیار داشت.

در این میان، مرورگر کروم گوگل موفقیت قابل توجهی کسب کرده است. این مرورگر با افزایش 3 درصدی سهم خود از بازار آن را به 48.7 درصد افزایش داده است. سهم کروم در عرض تقریبا 12 ماه دو برابر شده است. در صورت تداوم این روند کروم می تواند نیمی از بازار مرورگرهای اینترنتی را تا یک ماه آینده به خود اختصاص دهد.

مرورگر موزیلای فایرفاکس هم در ماه های اخیر شرایط خوبی نداشته و کاهش 0.9 درصدی تعداد کاربران را در یک ماه اخیر شاهد بوده است. این مرورگر 8 درصد از بازارهای جهانی را در اختیار دارد که ممکن است در ماه های آینده به 5 درصد کاهش یابد. وضعیت مرورگرهای سافاری اپل و اپرا هم کم و بیش ثابت بوده است.