Gerdab.IR | گرداب

آنلاینی بیشتر یعنی بیشتر آنفولانزا گرفتن!

تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵

محققین ولزی با انجام مطالعه متوجه شدند که زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری کردن یعنی در معرض ابتلا بیشتر به آنفولانز قرار گرفتن است.

به گزارش گرداب، محققین دانشگاه Swansea ولز با بررسی های متعدد متوجه شدند اگر شخصی برای مدت زیادی آنلاین باشد این امر می تواند به سیستم ایمنی بدن او آسیب وارد کند و کاربر بیشتر به آنفولانزا مبتلا شود.

بر اساس این تحقیق، کاربرانی که اعتیاد به اینترنت دارند، در مقایسه با کسانیکه زمان کمتری را به صورت آنلاین سپری می کنند به سرماخوردگی و آنفولانزا آسیب پذیرتر هستند.

محققین با مطالعه بر روی ۵۰۰ نفر بین محدوده سنی ۱۸ تا ۱۰۱ سال متوجه شدند که نشانه های سرماخوردگی و آنفولانزا در افرادی که زمان بیشتری را برای آنلاین بودن اختصاص می دهند ۳۰ درصد بیشتر از کسانی است که زمان کمتری را برای این کار تخصیص می دهند.

در این تحقیق آمده، افرادی که به اینترنت اعتیاد دارند، زمانیکه ارتباط آنها با شبکه قطع می شود دچار اضطراب می شوند که چرخه «اضطراب و آرامش» می تواند منجر به تغییر سطح هورمون کورتیزول شود که بر روی عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارد.

محققین ولزی اعلام کردند، تاثیر اینترنت بر روی سلامتی افراد، مستقل از عواملی همچون افسردگی، کسری خواب و تنهایی است.

نتیجه این تحقیق نشان می دهد، افرادی که زمان زیادی را با اینترنت سپری می کنند، عملکرد سیستم ایمنی بدن خود را کاهش می دهند.