Gerdab.IR | گرداب

پس از بازنگری در قیمت ها؛

تعرفه‌های جدید پهنای باند اینترنت زیرساخت+جدول نرخ‌ها

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵

تعرفه‌های پهنای باند اینترنت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت جهت تعیین جایگاه این شرکت در حوزه عمده‌فروشی پهنای باند و واگذاری خرده‌فروشی خدمات به سایر شرکت‌ها، توسط دولت بازنگری شد.

به گزارش گرداب، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خرداد ماه سال جاری طی مصوبه‌ای، با کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا موافقت کرد.

عمیدیان -دبیر کمیسیون تنظیم مقررات- درباره این کاهش نرخ‌ها گفته بود: براساس مصوبه کمیسیون، تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین 16 تا 40 درصد و با میانگین 30 درصدی کاهش یافته است.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل زیرساخت را با توجه به بند 4 مصوبه شماره 3 جلسه شماره 200 مورخ 93/7/20 و با هدف کاهش تعرفه‌های عمده فروشی و تعدیل تعرفه‌ها براساس قیمت عادله روز مورد بازنگری قرار داد و آن را به شرح زیر تصویب کرد:

"1. تعرفه پهنای باند اینترنت برای سرعت 100Mbps و بالاتر شامل سه بخش است که هزینه‌های آن مطابق با جدول زیر مشخص می‌شود:

*منظور از ستاره در خانه‌های جدول فوق به معنی یک بار از مشتری دریافت می‌شود، است.

2. تعرفه پهنای باند اینترنت براساس ظرفیت مورد نظر مشتری بوده و بر مبنای گراف مصرف پورت سوئیچ دسترسی زیرساخت و با میانگین پنج دقیقه‌ای و بیشترین پیک ماهانه محاسبه و به صورت ماهانه دریافت می‌شود.

3. تحویل اینترنت از شرکت ارتباطات زیرساخت به دارندگان پروانه صرفا در نقاط دروازه بین‌الملل (POP) آن شرکت که در حال حاضر حداقل 4 نقطه (POP) است، انجام می‌شود.

4. ملاک تعیین سطح تعرفه، ظرفیت فروخته شده به صورت تجمیع ترافیک هر مشتری و صرفا در یک دروازه بین‌الملل (POP) بوده و محاسبات بر این اساس انجام خواهد شد.

5. استفاده از تعرفه هر سطح منوط به رسیدن به نود درصد (90%) ظرفیت آن سطح در هر ماه است، در غیر این صورت تعرفه سطح پایین‌تر محاسبه می‌شود.

6. بهره‌مندی از تعرفه‌های این مصوبه مستلزم عقد قرارداد جدید بوده و کلیه شرکت‌ها موظف هستند ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه نسبت به تعیین تکلیف بدهی‌های قبلی با شرکت ارتباطات زیرساخت و عقد قرارداد جدید اقدام کنند.

7. در صورت تأمین تجهیزات حاکمیتی تأیید شده توسط مشتری، شرکت ارتباطات زیرساخت باید در تعرفه ماهانه جدول فوق تا سقف پنج درصد (5%) تخفیف اعمال کند.

8. ارائه خدمت موضوع این مصوبه (پهنای باند اینترنت) از سوی دارندگان پروانه مجاز به دیگر دارندگان پروانه مجاز (خدمات B2B)، برای سرعت‌های بالای 100Mbps براساس تعرفه‌های تعیین شده در جدول فوق و برای سرعت‌های پایین‌تر از 100Mbps براساس جدول ماده 1 مصوبه شماره 3 جلسه 200 مورخ 93/7/20 کمیسیون مذکور امکان‌پذیر است."

به گزارش تسنیم، جدول ماده 1 مصوبه شماره 3 جلسه 200 مورخ 93/7/20 به شرح زیر است: