Gerdab.IR | گرداب

برنامه‌های قلابی تلگرام را بشناسید

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

سودجویان اینترنتی در تلگرام هم بیکار ننشسته‌اند. در این گزارش با چند نمونه از برنامه‌های قلابی و البته غیراخلاقی تلگرام آشنا می‌شوید.

به گزارش گرداب؛ «تلگرام» الان به محبوب‌ترین برنامه پیام‌رسان فوری در کشور تبدیل شده است و در مدت کمی گروه ها و کانال‌های تلگرامی رونق زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان برخی هم در این کانال‌ها شروع به کاسبی کرده و پول خوبی به جیب زده‌اند؛ اما جالب است بدانید بسیاری از این تبلیغات و برنامه‌ها کذب بوده و فقط کلاه از سر کابران تلگرامی برداشته است. از آنجاییکه این برنامه‌ها قانونی و البته خوشنام نیستند، این کاربران ناکام رغبت چندانی هم به شکایت ندارند و در نتیجه کلاهبرداران تلگرامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این افراد اغلب خود دارای سایت هستند و تبلیغات خود را برای مدیران کانال‌ها به ویژه کانال‌های پرطرفدار ارسال می‌کنند و ۶۰ الی ۷۰ درصد سود هم متعلق به صاحبان این کانال‌هاست و طبیعی است که برای صاحبان کانال هم به صرفه باشد. طبق گفته مدیر یکی از این کانال‌ها این افراد روزانه یک الی دو میلیون تومان از این راه کسب درآمد می‌کنند. البته آنچه که بیشتر از همه درباره این برنامه‌ها نگران کننده است، غیراخلاقی بودن آنهاست تا غیرقانونی بودن. چند نمونه از این برنامه ها که شاید شما هم با تبلیغات آنها مواجه شده باشید را معرفی می‌کنیم.

برنامه‌ای برای هک کردن تلگرام دیگران

احتمالا در کانالهای مختلف تلگرام با تبلیغات این برنامه مواجه شده باشید. برنامه‌ای که در آن فرد می‌تواند به تلگرام شخصی دیگران دسترسی داشته باشد. به گفته یکی از کارشناسان فضای مجازی این کار تقریبا غیر ممکن است؛ چرا که خود سازندگان برنامه تلگرام برای کسی که بتواند این برنامه را هک کند، ۳۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است و تا به حال هم کسی موفق نشده است. این برنامه به شما می‌گوید که در گوشی در کنار تلگرام خود، می‌توانید بقیه افراد را هم داشته باشید.

با این برنامه، می‌توانید مزاحم تلفنی شوید

«به هر کسی که می‌خواهی زنگ بزن بدون اینکه شماره خودت بیفتد. تازه اینجوری کسی دیگر نمی‌تواند از شمارت شکایت کند.» این برنامه هم با چنین وعده‌ووعیدهایی کاربران ساده باور خود را گول می‌زند. در این زمان که تمام شماره‌های دریافتی قابل شناخت و پیگیری هستند، شاید این برنامه بتواند کمکی کند به کسانی که به شکل سالهای قبل می‌خواهند مزاحم تلفنی شوند.

دوربینی که برهنه فیلم می‌گیرد!

کارایی این برنامه از نام آن مشخص است. این برنامه هم به دروغ به کاربرانش می‌گوید با آن می‌توانند فیلم و عکس برهنه از اطرافیانشان بگیرند!

با این حجم از افراد سودجو در این برنامه پیام رسان پرطرفدار، به نظر می‌رسد باید نظارت بیشتری بر آن صورت بگیرد. اگر شما کاربران تلگرام هم با چنین برنامه‌های غیرقانونی و کذبی روبه‌رو شدید، می‌توانید با ما در میان بگذارید.