Gerdab.IR | گرداب

4 ترفند ساده برای افزایش سرعت در مرورگر فایرفاکس

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

موزیلا فایرفاکس سالها تلاش کرده تا کاربران برای مرور وب به‌سوی اینترنت اکسپلورر نروند، البته پیش از ورود کروم!

ازآنجایی‌که هر مرورگری پس از مدتی کار با آن، دچار کندی می‌شود بنابراین فایرفاکس هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین خاطر به شما انجام این 4 کار را پیشنهاد می‌دهیم تا مانع از کندی بیش‌ازحد سیستم تان شود:

1-     مدیریت بر کَش / Cache سیستم



کش فایرفاکس درواقع بر این اساس تعریف‌شده تا با ذخیره برخی فایل‌ها، کاربر هنگام مرور مجدد وب دچار کندی نشود، اما همین ذخیره‌سازی در درازمدت و بیش از یک حجم خاص برعکس عمل کرده و سبب کندی سیستم می‌شود.

بنابراین می‌توانید با رفتن در بخش Options، سپس Advanced و Network کش سیستم را پاک‌کنید و با کاهش حجم تعریف‌شده فایل‌های جدید به‌طور خودکار پاک شوند.

 

2-     رفرش کردن فایرفاکس



با ویژگی رفرش کردن مرورگر، بدون اینکه به دیتای شخصی شما آسیب‌زده شود، باعث سبک شدن مرورگر و درنهایت سریع شدن آن می‌شود.

"about:support" را در قسمت آدرس تایپ کرده و کلیک کنید. سپس با پیدا کردن آیکون Refresh Firefox می‌توانید مرورگر خود را سرِحال کنید.

 

3-     اکستنشن های زائد را پاک‌کنید

بسیاری از extention های فایرفاکس بدون شک مرورگر و سیستم شمارا کند می‌کنند. بهترین کار غیرفعال کردن آنها و در صورت لزوم پاک کردن آنهاست که کمک‌کننده خواهد بود.

از منوی اصلی Add-ons را انتخاب کنید و سپس به‌تناسب اکستنشن ها را حذف کنید.

 

4-     پیشنهاد نصب دو اکستنشن متفاوت


هرچند اغلب اکستنشن‌ها کُندکننده هستند اما دو اکستنشن Auto Unload Tab (لینک دانلود) و Speed Tweaks (لینک دانلود) می‌تواند پرفورمنس سیستم شمارا بالا ببرد.

در آخر نیز اگر قصد داشتید کلا از شر هر نوع کَش و غیره خلاص شوید، کنترل+الت+دیلیت را روی مرورگر فایرفاکس گرفته و سپس از منوی ظاهر شده everything را انتخاب کرده و اوکی کنید تا تقریبا همه چیز مثل روز اول پاک شود.