Gerdab.IR | گرداب

واکنش نوجوانان به لایک نشدن تصاویرشان!

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

آیا شما هم جزو آن دسته از کاربران اینستاگرام هستید که هر از گاهی تصاویر قبلی‌تان را مرور می‌کنید و آن‌هایی را که کمتر لایک شده‌اند حذف می‌کنید؟ آیا رابطه‌ای بین این رفتار و سن افراد وجود دارد؟ پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا تحقیقی جالب در این زمینه انجام داده‌اند و پی برده‌اند که نوجوان‌ها از تصاویر لایک‌نشده‌شان در اینستاگرام متنفرند.

به گزارش گرداب، محققان دانشگاه پنسیلوانیا مجموعه‌ای از مطالعات را روی رفتار کاربران روی شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اند. یکی از یافته‌های جالب‌توجه‌ی این تحقیقات مربوط به رفتار نوجوان‌ها در اینستاگرام و علاقه‌ی عجیب آن‌ها به لایک خوردن تصاویرشان است.

این محققان پی برده‌اند که بسیاری از کاربران نوجوان بارها تصاویر پست‌شده‌ی قبلی‌شان را در اینستاگرام مرور می‌کنند و آن‌هایی را که زیاد مورد استقبال قرار نگرفته‌اند حذف می‌کنند. از آن‌جایی که آن‌ها به‌شدت خواهان محبوبیت هستند، روی لایک‌های پست‌هایشان وسواس خاصی دارند.

نوجوان‌ها همچنین در مقایسه با بزرگسالان در اینستاگرام به دنبال تعامل بیشتری با سایر کاربران هستند و از این رو به نظر دادن و لایک کردن تمایل بیشتری نشان می‌دهند. نوجوانان  اغلب تصاویری را به اشتراک می‌گذارند که بیان‌گر شرایط روحی و شخصی‌شان باشد. در حالی‌که در تصاویر منتشرشده به‌وسیله‌ی بزرگسالان تنوع موضوعی بیشتری دیده می‌شود. نوجوانان تصاویر کمتری از خودشان منتشر می‌کنند؛ البته زیاد نباید به این مورد استناد کرد، چون همان‌طور که در ابتدا گفتیم نوجوان‌ها روی کم لایک‌خوردن تصاویرشان حساس‌ترند و در پاک کردن‌شان درنگ نمی‌کنند.

تیم محقق دانشگاه پنسیلوانیا، شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام با ۵۰۰ میلیون کاربر را به این دلیل انتخاب کرد که کار با API آن برای مطالعات این‌چنینی ساده‌تر بود. آن‌ها همچنین متوجه شدند که فرایند لایک در اینستاگرام در مقایسه با فیسبوک و توییتر پیچیدگی کمتری دارد و مطالعه‌ی رفتار کاربران بر اساس آن ساده‌تر است. در توییتر و فیسبوک لایک می‌تواند معانی گسترده‌تری داشته باشد.

منبع: Engadget