Gerdab.IR | گرداب

ناتوانی آمریکا در مبارزه سایبری با داعش

تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵

ارتش آمریکا مجدداً کارگروه جنگ سایبری با هدف مبارزه علیه داعش، راه‌اندازی کرد. این اقدام در پی شکست آمریکا در دور اول اقدامات سایبری علیه این گروه تروریستی صورت گرفته است.

به گزارش گرداب؛ ارتش آمریکا به تازگی کارگروه ویژه جنگ سایبری علیه داعش را در فرماندهی جنگ سایبری آمریکا که در شهر مریلند مستقر است راه‌اندازی کرد. این کارگروه پس از دور اول فعالیت‌های سایبری علیه داعش و ناامیدی آمریکا از انجام عملیات سایبری علیه این گروه تروریستی تشکیل شده است.

این کارگروه که با عضویت 100 فرد متخصص و توانمند سایبری شکل گرفته به «آرس» موسوم است که توسط ژنرال ادوارد کاردون1، فرمانده جنگ سایبری ارتش آمریکا هدایت خواهند شد. برخی اخبار از منابع ناشناس حاکی از آن است که اشتون کارتر از اولین تلاش‌های انجام شده توسط کاردون برای مبارزه با داعش ناراضی بوده است.

از جمله فعالیت‌های سایبری این کارگروه می‌توان به مختل نمودن یک سیستم پرداخت، شناسایی یک پلتفرم ارتباطی استفاده شده توسط اعضای داعش و مختل کردن مجله آنلاین داعش با نام «دابق2» اشاره کرد.

 از دیگر اهداف این کارگروه هماهنگی بیشتر با متخصصان جنگ سایبری در مرکز فرماندهی سایبری آمریکا در فلوریدا است. این هماهنگی بیشتر می‌تواند به فرماندهان شانس بیشتری برای رسیدن به یک هدف نظامی مانند فلج کردن یک شبکه ارتباطی می‌دهد تا به جای استفاده از وسایل انفجاری به تجهیزات الکترونیکی روی بیاورند.

شایان ذکر است که مقامات آمریکایی در ماه‌های گذشته اذعان کرده‌اند، علیه داعش از هر تجهیزات نظامی مرسوم استفاده خواهند کرد. در میان این تجهیزات از جنگ‌افزار جدیدی به نام «بمب سایبری» نام برده‌اند که تاکنون استعمال زیادی در منازعات بین‌المللی نداشته است.