Gerdab.IR | گرداب

ترور اینترنتی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵

دانشمندان امنیت سایبری استرالیا هک اطلاعات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را گامی جدید در ترور اینترنتی می‌دانند

به گزارش گرداب؛ دانشمندان مرکز امنیت سایبری دانشگاه نیو سوت ویلز (New South Wales) حملات اخیر سایبری به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نمونه‌ای از تشدید ترور اینترنتی دانسته‌اند.

اصطلاح ترور اینترنتی، نخستین بار برای توضیح استفاده از اطلاعات به‌دست‌آمده از فضای مجازی در جهت تخریب شخصیت‌های سیاسی و عمومی، در روزنامه‌های چینی بکار رفت. این عمل معمولاً به تعقیب قضایی چهره‌های شناخته‌شده‌ی فاسد ختم می‌شود اما در مواردی نیز به سادگی چهره‌ی فرد را مخدوش می‌کند.

پروفسور گرگ آستین (Professor Greg Austin)، از کارشناسان مرکز امنیت سایبری دانشگاه نیو سوت ویلز در اظهار نظری در این مورد، گفت: با انتشار ایمیل‌های مربوط به حزب دموکرات در سایت ویکی لیکس، گویا شاهد انقلابی در حوزه‌ی امنیت سایبری هستیم.

در چند روز اخیر، کاخ سفید در رابطه با این دست حوادث سایبری که امنیت ملی آمریکا را با مخاطره مواجه می‌کنند، دستور کار جدید ریاست جمهوری این کشور را منتشر نمود.

وی در ادامه افزود: دستورالعمل تازه که بر اقدام تلافی جویانه متقابل در زمان مقتضی تمرکز دارد، به صورت مؤثر در رفتار اف بی آی در جریان ادامه‌ی تحقیقات مربوط به هک ایمیل‌های حزب دموکرات مشهود است. برخی روسیه را در این حملات دخیل می‌دانند.

صرف‌نظر از شناسایی عاملان این حمله، استفاده از سرقت اطلاعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کمیته‌ی ملی حزب دموکرات این کشور، نشان‌دهنده سطح جدیدی از تهدید برای امنیت بین‌المللی، با تضعیف مشروعیت بازیگران کلیدی در بالاترین سطح از سیاست‌های ملی و بین‌المللی است.