Gerdab.IR | گرداب

دعوای اپل و سامسونگ بالا گرفت!

تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

اپل قصد دارد با مطرح کردن دعاوی خود بر ضد سامسونگ در دیوان عالی ایالات متحده سرانجام تکلیف این پرونده قدیمی قضایی را مشخص کند.

به گزارش گرداب به نقل از گیزمودو، اپل از زمان عرضه نسخه اولیه آیفون و ساخت گوشی های مشابه هوشمند توسط سامسونگ این شرکت را به نقض حقوق مالکیت معنوی خود و کپی برداری بی اجازه از طراحی آیفون متهم کرده و دهها شکایت را علیه سامسونگ در کشورهای مختلف جهان مطرح کرده است.

سامسونگ هم با طرح شکایاتی مشابه اپل را به نقض حقوق مالکیت معنوی خود متهم کرده و حالا دو طرف پرونده های قضایی متعدد حل نشده ای را علیه یکدیگر تعقیب می کنند. با تداوم این مشکلات و به نتیجه نرسیدن شکایات دو طرف اپل می خواهد موضوع را در دیوان عالی ایالات متحده پیگیری کند.

چشمگیرترین موفقیت اپل در این زمینه مربوط به سال 2011 است. در آن زمان اپل موفق شد سامسونگ را به علت استفاده بدون مجوز از اختراعات ثبت شده خود به پرداخت 930 میلیون دلار محکوم کند. اما سامسونگ از آن زمان با طرح دادخواست ها و فرجام خواهی های متعدد در تلاش است این رقم را کاهش دهد.

آخرین بار در ماه می سال 2015 این رقم به 548 میلیون دلار کاهش یافت و سامسونگ کماکان پیگیر کاهش رقم یاد شده در دادگاه های مختلف است. حالا اپل در واکنش به این وضعیت قصد دارد موضوع را در عالی ترین سطح ممکن پیگیری کند.