Gerdab.IR | گرداب

اولویت پلیس آلمان چیست؟!

تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

پلیس آلمان در پی کشته شدن نه شهروند آلمانی در حادثه‌ی تیراندازی در مونیخ، بر شناسایی بازارهای سیاه اینترنتی تمرکز می‌کند.

به گزارش گرداب، هولگر مونچ، رئیس پلیس فدرال آلمان درباره طرح پلیس برای تمرکز بیشتر بر شناسایی بازار سیاه در فضای مجازی می‌گوید: "بازار سیاه اینترنتی در حال تبدیل‌شدن به یک فضای تجاری گسترده است که برای از بین بردن و انهدام آن، به تحقیقات و شناسایی بیشتری نیاز است."

فضای اینترنتی یادشده به عنوان مکانی برای فروش و تجارت آزاد اسلحه، مواد مخدر و پول جعلی، به‌صورت ناشناس، با سرعت فزاینده‌ای در حال گسترش است.

تحقیقات پلیس درباره حادثه‌ی مونیخ، نشان می‌دهد که اسلحه‌ی مورداستفاده توسط فرد تیرانداز، از طریق این بازارها خریداری شده بود. این امر تمرکز پلیس بر شناسایی عاملان و گردانندگان این قبیل محیط‌های مجازی را افزایش داده است.

مونچ در ادامه افزود: "در سال گذشته پنج شبکه‌ی فروش غیرقانونی از این نوع، شناسایی و از دسترس خارج شد. علاوه بر این، دستگیری گردانندگان این قبیل شبکه‌های فروش نیز در دستور کار پلیس آلمان، قرار دارد."

وی با اشاره به حجم بالای مبادلات اقتصادی در بازار سیاه مجازی ، بخش‌های شناسایی‌شده را تنها بخش کوچکی از این شبکه‌ی فروش گسترده دانست.

خسارات ناشی از جرائم سایبری رخ داده در آلمان طی سال گذشته، هزینه‌ی 40.5 میلیون یورو برای دولت این کشور در پی داشته و در سال جاری نیز این ارقام با افزایش 2.8 درصدی همراه بوده است.