Gerdab.IR | گرداب

نشست دوجانبه سایبری آمریکا و ژاپن

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

آمریکا و ژاپن برای تقویت همکاری‌های سایبری خود، چهارمین نشست دوجانبه خود را حول موضوع امنیت سایبری برگزار کردند.

به گزارش گرداب؛ چهارمین نشست گفت‌وگوی سایبری دوطرفه بین آمریکا و ژاپن، ماه جولای و در واشنگتن آمریکا برگزار شد. این سلسله نشست‌ها که برای هماهنگی سیاست‌های سایبری دو طرف برگزار می‌شود از سال 2013 شروع شده است. اولین نشست در توکیو در ماه می سال 2013 برگزار شد با موضوع حملات سایبری بین‌المللی و نشت اطلاعات برگزار شد.

در نشست اخیر، مدیریت این جلسه از طرف آمریکایی‌ها با کریستوفر پاینتر1، هماهنگ‌کننده وزارت امور خارجه آمریکا بود که با سخنرانی‌هایی از مهمانان شورای امنیت ملی، وزارت امور خارجه، وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری، وزارت دفاع، وزارت تجارت و بازرگانی و سازمان‌های دیگر آمریکا همراه بود. از کشور ژاپن نیز آقای کوییچی میزوشیما2، مسئول سیاست سایبری و معاون اداره سیاست خارجی این کشور، حضور داشت. از سازمان‌های ژاپنی که نمایندگان آن‌ها در این نشست سخنرانی کردند می‌توان به وزارت امور خارجه، دبیرخانه امنیت ملی، مرکز ملی آمادگی حادثه و راهبرد امنیت سایبری، اداره تحقیقات و اطلاعات دولت، پلیس ملی، وزارت امور داخلی و ارتباطات، وزارت اقتصاد و وزارت دفاع، اشاره کرد.

این گفت‌وگوی سایبری بر منافع مشترک هر دو دولت حول موضوع سیاست سایبری و همکاری‌های تقویت‌شده بین دولت‌ها تأکید داشته است. این همکاری‌ها شامل موضوعاتی مانند امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی، ظرفیت‌سازی، اشتراک‌گذاری اطلاعات، همکاری سایبری ارتش با ارتش، جرائم سایبری و امنیت بین‌المللی فضای سایبری، است. آمریکا و ژاپن همچنین بر تعهد خود در حمایت از یک فضای مجازی باز، سازگار، امن و قابل ‌اعتماد تأکید کردند.

------------------------------

1. Christopher Painter

2. Koichi Mizushima