Gerdab.IR | گرداب

بزرگ‌ترین جرم سایبری در بریتانیا

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

گزارش‌ها در مورد جرایم سایبری در بریتانیا نشان می‌دهد، در مجموع 3 میلیون و 8 هزار نفر در سال 2016 مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

به گزارش گرداب؛ سازمان آمار بریتانیا اعلام کرد در سال 2016، بیش از 6 میلیون و 3 هزار حمله‌ی سایبری به این کشور صورت گرفته است که 6 درصد کمتر از دوره‌ی مشابه درسال قبل است.

در مجموع 3 میلیون و 8 هزار نفر در این کشور در سال جاری مورد حمله و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که از این بین 2 میلیون و 8 هزار مورد مربوط به جرام سایبری حساب‌های بانکی بوده است. همچنین 1 میلیون پرونده‌ی دیگر، در مورد خریدهای آنلاین یا تماس‌های جعلی خدمات رایانه‌ای بوده است.

سازمان آمار این کشور هر نوع دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی افراد را هک و جرم سایبری تلقی می‌کند، بدون توجه به اینکه شکایتی صورت گرفته یا خیر یا اینکه این اقدام توسط بدافزارها بوده باشد یا اتصال رایانه شخصی به یک ابزار دیگر.

از سویی دیگر، کارشناسان اظهار احتمال هدف قرار گرفتن توسط حملات سایبری برای افراد جامعه انگلستان، بیش از هر نوع جرم دیگری است.

همچنین، برندان لویس (Brandon Lewis)، وزیر امنیت بریتانیا در این باره می‌گوید: «احتمال اینکه جرایم کم شده باشند بسیار پایین است. به نظر می‌رسد تنها، نوع جرایم تغییر کرده است.» به گزارش سازمان آمار بریتانیا، قربانیان این دسته از حملات سایبری افراد و سازمان‌های دولتی و خصوصی بوده‌اند.