Gerdab.IR | گرداب

"اینجا؛ قلمرو امپراتوری سایبری مصر است!

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، دولت مصر در صدد ایجاد یک امپراتوری در امنیت سایبری است.

به گزارش گرداب، دولت مصر به تازگی بخش امنیت سایبری جدیدی راه‌اندازی کرده است که به دفاع از نهادها و سازمان‌ها در برابر حملات سایبری خواهد پرداخت. ترس از حمله سایبری روی زیرساخت‌های درحال‌توسعه، باعث شده است که مصر فعالیت خود را در زمینه امنیت سایبری برای حفاظت از زیرساخت‌ها، روز به روز افزایش دهد. این در حالی است که امروزه بیشتر شرکت‌های نفتی و گازی در خاورمیانه هدف حملات سایبری قرار می‌گیرند و همین موضوع، سبب تشویش و نگرانی مقامات امنیتی مصری شده است.

 چندی پیش خبرگزاری‌های مصری گزارشی را ارائه دادند که به بررسی اقدامات این کشور در راستای تأمین امنیت و افزایش توانمندی در منطقه پرداخته بود. در این گزارش‌ از اقدامات مصر، به‌عنوان یک رویکردی جدی در امنیت شبکه و تلاش برای ایجاد یک محیط امن و پربار در فضای مجازی نام‌برده شد. در این میان دولت برای رسیدن به مقصود خود، چندین هدف را در چشم‌انداز سایبری‌اش تعیین کرده که به‌عنوان عوامل اصلی رشد و توسعه زیرساخت‌ها برای جلوگیری از حملات سایبری و سرمایه‌گذاری در فضای IT به شمار می‌رود.

مصر در تلاش است تا از طریق نزدیک کردن هر چه بیشتر خود به برخی قدرت‌های صاحب‌نام در این عرصه، یک امپراتوری سایبری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ایجاد کند و امنیت سایبری‌اش را به سطحی مطلوب برساند. لازم به ذکر است که کشورهای آفریقایی، اکثراً در موضوع امنیت سایبری، کشورهایی فقیر و بی‌دفاع محسوب می‌شوند و تنها چند کشور نظیر نیجریه یا مصر هستند که سعی می‌کنند تا اندکی از این قافله، فاصله بگیرند. به نظر می‌رسد که نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی و هم‌پیمان اصلی‌اش یعنی آمریکا، یکی از اساسی‌ترین اقدامات ژنرال السیسی، برای تحقق رویای امپراتوری سایبری و نفوذ هر چه بیشتر در قاره سیاه باشد.