Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد

برخورد جدی با ارسال کالاهای ممنوعه توسط فروشگاه‌های اینترنتی

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت ملی پست از برخورد جدی با کالاهای ممنوعه که توسط فروشگاه‌های اینترنتی ارسال می‌شوند خبر داد.

به گزارش گرداب، حسین مهری در یک نشست خبری با خبرنگاران از تصویب اساسنامه شرکت ملی پست خبر داد و گفت: شرکت پست در طی یک دهه در بلاتکلیفی بود و جزء شرکت‌های ستاره‌دار برای واگذاری قرار داشت که این امر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در این شرکت را با چالش مواجه کرده بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در این راستا نیز 5 سال پیش یک سازمان پست دولتی در وزارت ارتباطات شکل گرفت که تاکنون بلاتکلیف مانده بود.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم تصمیم برای تعیین تکلیف این شرکت جدی شد و طبق مطالعات تطبیقی انجام شده مشخص شد از 192 کشور 185 کشور دارای پست دولتی هستند که برای مثال حتی آلمان پس از واگذاری پست ناگزیر شد بار دیگر سهام طلایی شرکت پستی DHL را برای دولت خریداری کند و در انگلستان وآمریکا نیز پست دولتی است.

مهری ادامه داد: پس از این وزارت ارتباطات مکلف شده طی یک سال مجوز 2 اپراتور پستی خصوصی را صادر کند.

وی تصریح کرد: همچنین در اساسنامه جدید شرک ملی پست وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شده است که پیش از آن این دفاتر رقیب پست تلقی می‌شدند و در نتیجه این رقابت زیان‌ده شده‌اند.

* کدپستی 10 رقمی تمامی اماکن شهری کشور بروز رسانی شد

مهری همچنین از اجرای طرح به هنگام‌سازی آدرس‌های اماکن پستی خبر داد (JNAF) و گفت: در این طرح 48 میلیون آدرس پستی شامل 38 میلیون آدرس شهری و 10میلیون آدرس روستایی مجهز به کد پستی 10 رقمی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست توضیح داد: تاکنون صد درصد اماکن شهری و 50 درصد اماکن روستایی به هنگام شده که طبق استاندارد اماکن شهری هر دو سال یکبار و اماکن روستایی هر 4 سال یکبار باید به‌هنگام سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح به‌ هنگام سازی پس از مشخص شدن کد پستی 10 رقمی طبقه‌بندی مشاغل تا 4 رده نیز در آن ملک انجام می‌‌شود.

* نشانی استاندارد سه سیلابی مصوب شد/ اماکن کشور ژئوکد می‌شود

مهری همچنین از ژئوکد کردن اماکن و استاندارد کردن نشانی‌ها خبر داد و گفت: در شیوه جدید استاندارد نشانی آدرس سه سیلابی شده است که شامل محله، معبر ماقبل آخر و پلاک شهرداری است و سازمان‌ها باید از این پس از این آدرس پیروی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین با اشاره به ژئوکد کردن اماکن توضیح داد: در این طرح طول و عرض جغرافیایی اماکن مشخص می‌شود که تا سه ماهه آینده صددرصد اماکن کشور و تا پایان سال جاری صددرصد اماکن روستایی کشور ژئوکد خواهد شد.

* اتصال 6 دستگاه به سامانه یکپارچه املاک تا پایان سال

مهری در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی سامانه یکپارچه املاک (سیماک) خبر داد و گفت: این طرح در سه استان به صورت پایلوت آغاز شده که تا پایان امسال 49 شهرداری و 550 دهیاری به این سامانه مجهز می‌شود و همچنین 6 دستگاه تا پایان 93 به این سامانه متصل خواهند شد.

* کاهش استفاده از پست پیشتاز به دلیل الکترونیکی شدن خدمات

مهری آمار 4 ماهه عملکرد شرکت پست در سال 95 را اعلام کرد و گفت: در این مدت ترافیک محصولات سفارشی 28 درصد رشد داشته که از 7 میلیون به 9 میلیون مرسوله رسیده و سرویس‌های الکترونیکی نیز با رشد 6درصدی از 16 میلیون به 17میلیون مرسوله افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست از رشد ترافیک 83 درصدی سرویس امانات خبر داد و گفت: سرویس امانات از 254 هزار به 478 هزار رسیده که حجم پایینی را نسبت به مجموع محصولات خود اختصاص می‌دهد و باید سرمایه‌گذاری بیشتری را در این زمینه داشته باشیم.

وی همچنین از کاهش 9 درصدی سرویس پشت پیشتاز به دلیل الکترونیکی شدن امور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین از برخورد جدی با ارسال کالاهای ممنوعه در شبکه پستی خبر داد و گفت: از سال گذشته در موضوع تبادل نوع کالا در سرویس‌های تجارت الکترونیکی با حساسیت برخورد می‌کنیم که در این راستا 100درصد فروشگاه‌های همکار شرکت پست باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشند و از ارسال ممنوعات پستی پرهیز کنند.

وی گفت: در این زمینه در نتیجه برخورد جدی و بازرسی‌ها وضعیت مناسبی را در جلوگیری از ارسال ممنوعات پستی کسب کرده‌ایم.