Gerdab.IR | گرداب

ترجمه؛

چگونه یک سایت از دسترس خارج می شود؟

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

حملات سایبری‌ DDos را می توان یکی از رو به رشدترین حملات سایبری، در مدت اخیر دانست که به مختل شدن وب سایت‌ها و سرورهای زیادی منجر می شود. هدف حمله DDos محروم‌سازی سایت ها از سرویس است.

گروه امنیت سایبری؛ یکی از رو به رشدترین حملات سایبری‌ای که در مدت اخیر، بین سایر حملات سایبری بیشترین خودنمایی را داشته و به مختل شدن وب سایت‌ها و سرورهای زیادی منجر شده است، حملات موسوم به «DDos» (حمله محروم‌سازی از سرویس) است.


«DDos» حمله سایبری در حال رشد / منتشر نشود
تصویر 1: حملات DDos یکی از رو به رشدترین حملات سایبری اخیر بوده است

طریقه کار این حملات به این شکل است که ترافیک زیادی بر روی سرورهای یک شرکت ایجاد می‌کنند تا کاربران نتوانند به علت کثرت مراجعات به آنها دسترسی پیدا کنند.

از همین رو، شرکت امنیتی آربور نت وُرک (Arbor Network) به تشکیلات اقتصادی و مدیران وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا در مقابل حملات سایبری DDos ایستادگی کنند.

در همین راستا، تحقیقات اطلس با همکاری بیش از 330 تن از مشتریانی که به صورت ناشناس با شرکت آربور نت وُرک کار می‌کنند، نقشه حملات دیجیتال را به صورت تعداد حملات سایبری انجام شده سراسر جهان ترسیم کرده است.

اطلس در طول 18 ماه گذشته با بررسی میانگین 124 هزار حمله سایبری در هفته، نشان می‌دهد که سال 2016 به نسبت سال قبل خود 73 درصد افزایش حملات سایبری را تجربه کرده و برخی از وب‌سایت‌ها با 579 گیگابایت درخواست در یک ثانیه مواجه شده بودند.

نتایج بدست آمده از حملات سایبری در سال 2015 و 2016 نشان می‌دهد که:

  •   در سال 2015، در کل 274 حمله سایبری از نوع DDos و با 100 گیگابایت درخواست در یک ثانیه صورت گرفت، در حالی که در نیمه اول سال 2016، تعداد 223 حمله سایبری انجام شده است.
  •   در سال 2015، در کل 16 حمله سایبری از نوع DDos و با 200 گیگابایت درخواست در یک ثانیه صورت گرفت، در حالی که در نیمه اول سال 2016، تعداد 274 حمله سایبری انجام شده است.
  • ایالات متحده آمریکا، فرانسه و بریتانیا بیشترین حملات سایبری DDos با بیش از 10 گیگابایت درخواست در یک ثانیه را تجربه کرده‌اند.


«DDos» حمله سایبری در حال رشد / منتشر نشود

برای شفاف‌تر شدن این اعداد و ارقام باید گفت که تنها با حمله سایبری 1 گیگابایت در ثانیه، بیشتر سازمان ها و سرورها از کار می افتند. نتایج تحقیقات اطلس همچنین نشان می دهد که در نیمه اول سال 2016 حملات سایبری 1 گیگابایتی بوده‌اند ( با 30 درصد افزایش نسبت به سال 2015) و شرکت امنیتی آربور نت ورک پیش‌بینی می‌کند میانگین این حملات تا پایان سال 2016 به 1.15 گیگابایت در ثانیه برسد.

دارن آنستی، مدیر امنیت فناوری شرکت امنیتی آربور در این رابطه اظهار می دارد که داده‌های بدست آمده نیاز به دیوارهای دفاعی چند لایه و هیبریدی را برای مقابله با حملات DDos به اثبات می‌رساند.

علاوه بر این، اگرچه حملات سایبری DDos در حال افزایش‌اند، اما هنوز 80 درصد از آنها زیر 1 گیگابایت در ثانیه و 90 درصد زیر یک ساعت هستند.

یکی از راه‌های مقابله سریع با این نوع از حملات واکنش سریع به حملات کم سرعت و کوتاه مدت است، مخصوصا حملاتی که هدف آن ها فایروال ها و آی پی اس هستند.

بسیار روشن است که حملات DDos مسئله‌ای در حال رشد بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت. از همین رو، یافته‌های این تحقیق می‌تواند توجیهی برای افزایش بودجه شرکت های امنیتی IT برای مقابله با حملات سایبری DDos باشد.


پوکمن‌گو و ویکی‌لیکس تازه‌ترین اهداف حملات DDos

«DDos» حمله سایبری در حال رشد / منتشر نشود
تصویر 3: حمله سایبری
DDos به ویکی‌ لیکس


در تازه ترین حملات سایبری موسوم به DDos، ویکی لیکس مورد حمله قرار گرفته است. وب‌سایت افشاگر ویکی لیکس پس از آنکه اعلام کرد قصد دارد ایمیل‌های مربوط به ساختارهای قدرت در ترکیه و حزب عدالت و توسعه را فاش کند، مورد حمله هکرهای وابسته به دولت ترکیه قرار گرفت و به گفته خبرگزاری راشا تودی روسیه، این حملات از نوع DDos بوده‌اند که منجر به از دسترس خارج شدن صفحه مربوطه شده است.


«DDos» حمله سایبری در حال رشد / منتشر نشود
تصویر 4: حمله سایبری DDos به بازی پوکمن‌گو


هدف دیگر هکرهای DDos، بازی معروف و جدید پوکمن‌گو بوده است، به طوری که ترافیک زیادی روی سرورهای این بازی در آمریکا و اروپا ایجاد شد و کاربران نتوانستند این بازی را اجرا کنند و برخی شاهد قفل شدن بازی بودند.


ایدئولوژی هکرهای DDos

«DDos» حمله سایبری در حال رشد / منتشر نشود
تصویر 5: هکرهای ناشناس (Anonymous hacktivists)

هکرهای ناشناس بر این باورند که دنیای واقعی و دنیای مجازی هیچ تفاوتی با هم ندارد؛ دقیقا مانند دنیای واقعی که برای اعتراض عده‌ای در جلوی ساختمانی جمع می‌شوند و شروع به اعتراض و اشغال آن می‌کنند، در دنیای مجازی نیز عده‌ای در پشت کامپیوتر خود می‌نشیند و با فشار دکمه رفرش سعی در اشغال فضای آن وب‌سایت به جهت کاهش سرعت وب‌سایت و یا از کار انداختن آن در یک زمان کوتاه را دارند.



منابع:

http://www.networkworld.com/article/3094363/security/cyber-attacks-are-on-the-rise.html

https://www.rt.com/news/352148-wikileaks-turkey-government-emails/

http://www.ibtimes.co.uk/pokemon-go-servers-crash-after-alleged-ddos-attack-by-hacking-collective-poodlecorp-1571048