Gerdab.IR | گرداب

بزرگ‌ترین تهدید برای ریو2016 چیست؟!

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

کارشناسان، خطر حملات سایبری در المپیک ریو 2016 را، چند برابر دوره‌های قبلی اعلام می کنند.

به گزارش گرداب؛ کارشناسان امنیت سایبری به گردشگران در المپیک ریو هشدار دادند: نباید از ریسک حملات سایبری غافل بود. به گفته‌ی این کارشناسان، گردشگران در کنار امنیت فیزیکی خود باید نگران امنیت سایبری نیز باشند، زیرا برگزاری این مسابقات به معنی تعطیلی باقی کشور نیست.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد برزیل چهارمین کشور جهان از نظر جرائم سایبری بوده و از نظر کلاه‌برداری‌های بانکی نیز کشور دوم جهان محسوب می‌شود. طبق آخرین تحقیقات، برزیل سالیانه بیش از 8 میلیارد دلار آمریکا، ضرر کلاه‌برداری‌های بانکی یا جرائم اینترنتی می‌دهد که 618 میلیون دلار آن مربوط به سازمانی دولتی این کشور است.

از سویی دیگر، تجربه نشان داده است که مجرمان معمولاً به مکان‌های شلوغ علاقه دارند و اکنون شلوغ تربن شهر در جهان ریو در برزیل است.

حملات سایبری در المپیک 2014 در لندن نشان داد که چقدر راحت می‌توان در رخدادهای ورزشی قربانی مجرمان شد؛ بخصوص در زمان فروش بلیت‌های دقیقه‌ی آخر در وبگاه‌های مختلف.

در المپیک 2008 پکن، 12 میلیون حمله‌ی سایبری گزارش شد. در لندن 2014 نیز بیش از 11 هزار بدافزار توسط تیم های مختلف شناسایی شد. این در حالی است که در سال 2016 رشد فناوری دوچندان شده و احتمال این‌گونه حملات را چند برابر کرده است.

بارزترین خطرات برای حاضرین در ریو 2016 می‌تواند، استفاده از کارت‌های اعتباری یا سرقت اطلاعات از تلفن‌های همراه به‌وسیله‌ی بدافزارها باشد. ازجمله‌ی این بدافزارها، می‌تواند صفحات پاپ آپ باشد که از کاربر می‌خواهد نرم‌افزار خاصی را نصب کنند.