Gerdab.IR | گرداب

در مشهد مقدس؛

«ابوحر»؛ ادمین سایت جعلی ثبت نام کنندگان مدافعان حرم دستگیر شد

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

در ادامه رسیدگی به پرونده اخاذی با سایت جعلی ثبت نام برای دفاع از حرم، فرد معروف به ابوحر نیز در مشهد شناسایی و دستگیر شد

به گزارش گرداب؛ معاون دادستان مشهد روز گذشته با تایید خبر دستگیری این فرد در گفت و گویی اختصاصی به خراسان گفت: ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام رصد سایت ها و فضاهای مجازی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سایتی جعلی با غصب عنوان سپاه پاسداران اقدام به ثبت نام برای اعزام به سوریه و عراق می کند.
 
«قاضی حیدری» افزود: رصدهای اطلاعاتی با صدور دستورات ویژه قضایی در این باره آغاز و مشخص شد جاعلان این سایت با گرفتن مشخصات کامل افراد و سوءاستفاده از این اطلاعات اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می کنند.
 

«ابوحر»؛ ادمین سایت جعلی ثبت نام کنندگان مدافعان حرم دستگیر شد
سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: ادامه تحقیقات نشان داد این افراد با پوشیدن لباس هایی شبیه مدافعان حرم و خاطره گویی های دروغین از صحنه های جنگ در کشورهای همسایه سعی دارند اعتماد جوانان را به خود جلب کنند. این مقام قضایی با اشاره به این که 4 تن از این افراد در مشهد دستگیر شدند تصریح کرد: برخی از آنان با«یاوه گویی» سعی می کردند نام «خاطره گویی» بر آن بنهند و از عواطف و احساسات پاک جوانان سوءاستفاده کنند.
 
«قاضی حیدری» همچنین به کشف اسناد و احکام جعلی سپاه از برخی متهمان این پرونده نیز اشاره کرد و گفت: استعلام از سپاه پاسداران مشخص کرد که این افراد به هیچ عنوان به آن سوی مرز به عنوان مستشار نظامی اعزام نشده اند و آن ها از سندهای مجعول استفاده کرده اند.

معاون دادستان مشهد اضافه کرد: دستگاه قضایی با کسانی که از احساسات پاک مردم و جوانان این مرز و بوم سوءاستفاده می کنند با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد و هیچ گونه اغماضی نیز در این گونه موارد صورت نمی گیرد.
 
وی گفت: متهمان این پرونده هم اکنون در بازداشت به سر می برند و افرادی که از آن ها شکایتی نیز دارند می توانند برای اعلام شکایت به مجتمع قضایی انقلاب اسلامی واقع در خیابان کوهسنگی مشهد مراجعه کنند.

منبع: دانا