Gerdab.IR | گرداب

بالاخره گزارش شبکه‌ملی‌اطلاعات به "شورا" می‌رود

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

دبیر شورای عالی فضای مجازی از احتمال برگزاری جلسه شورای عالی فضای مجازی در ابتدای هفته آتی خبر داد و گفت: نخستین گزارش شبکه ملی اطلاعات توسط وزیر ارائه می شود.

به گزارش گرداب، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه همایش مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسات شبکه ملی اطلاعات به طور مستمر پیگیری و برگزار می‌شود و در جدیدترین جلسه شورای عالی فضای مجازی که احتمالاً شنبه هفته آینده برگزار می شود، ارائه نخستین گزارش شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پس از این به تعیین اصول و ضوابط مورد نیاز برای ادامه کار خواهیم پرداخت و این اصول را در شورای عالی فضای مجازی به بحث می‌گذاریم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه "گزارش وزارت ارتباطات درباره اقداماتی است که تاکنون انجام شده و قرار است ظرف هفته آینده انجام شود"، گفت: تولید محتوا از ارکان شبکه ملی اطلاعات است و تاکنون بخش زیادی از تولید محتوای ایرانی که روی شبکه‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی در حال تولید است متأسفانه خارج از شبکه ملی اطلاعات است و از کشور خارج می‌شود که باید این روند را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: این روند در فاز اول است و در فاز دوم خدمات دولت الکترونیک را تقویت می‌کنیم.

فیروزآبادی با بیان اینکه "در موضوعاتی از جمله سلامت الکترونیک، تولید محتوا در بانک‌های اطلاعاتی و موتورهای جستجو متاسفانه ضعیف هستیم"، گفت: باید این موضوعات را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: امکان بکارگیری نیروهای با استعدادی که در استانهای محروم هستند وجود دارد که اینکار نیازمند سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه تولید محتوا نیستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز حرکت اول را ساماندهی کردیم که در قالب توافق دو وزارتخانه ارتباطات و کار در مورد استان کردستان اولین گام برداشته شد و برای دیگر استانها نیز با همکاری دو وزارتخانه عمل می کنیم.