Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از دستیار جدید تفنگداران دریایی آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

تفنگداران دریایی آمریکا در حال آزمایش نوع جدیدی از پهپادها هستند که بسیار کوچک بوده و می‌تواند از محیط اطراف فیلم‌برداری کند.

به گزارش گرداب؛ به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد تفنگ‌داران دریایی آمریکا در حال آزمایش پهپادی هستند که مجهز به سه دوربین برای تصویربرداری زنده بوده و اندازه‌ای کوچک دارد که  ردیابی و مشاهده‌ی آن را تقریباً غیرممکن می‌کند. پهپاد مذکور «بلک هارنست پی. دی-100» (Black Hornet PD-100) نام دارد و می‌تواند به مدت 25 دقیقه و تا فاصله‌ی 1.6 کیلومتری با سرعت 3 متر در ثانیه به پرواز خود ادامه دهد. از طرفی بلک هارنست تنها 1.3 کیلوگرم وزن داشته و از یک موتور الکتریکی کوچک استفاده می‌کند که باعث می‌شود ردیابی آن سخت‌تر شود. مشخصات ذکر شده برای این پهپاد به تفنگداران دریایی کمک می‌کند قبل از ورود به منطقه‌ی عملیاتی آن محل را به‌صورت کامل بررسی کنند.

 

 

پهپاد بلک هارنست مسیر حرکت خود را با استفاده از حسگرهای موقعیت‌یاب جغرافیایی (GPS) پیدا می‌کند و کابل متصل شده به پشت آن، در واقع آنتنی مخابراتی است. سه دوربین نصب شده روی پهپاد قابلیت فیلم‌برداری زنده را از روبه‌رو، زیر پهپاد و زاویه‌ی 45 درجه نسبت به زمین فراهم می‌کند.
تفنگداران دریایی آمریکا پهپاد مذکور را در کالیفرنیا و در قالب تمرینی با نام «MIX-16» آزمایش کردند تا کاربردهای آن در عملیات‌های مختلف را موردبررسی قرار دهند.
مدتی قبل نیز پهپاد مذکور توسط ارتش انگلیس در افغانستان مورداستفاده قرار گرفت و وزارت دفاع این کشور نیز قصد دارد آن را به یک ابزار دائمی در ارتش خود تبدیل کند.