Gerdab.IR | گرداب

فریز شدن ویندوز 10 بعد از آپدیت

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

بسیاری از کاربرانی که آپدیت سالیانه ویندوز 10 را روی پی‌سی‌های خود نصب و اجرا کرده‌اند، از فریز شدن سیستم خود شکایت کرده‌اند.

به گزارش گرداب؛ از روز دوم اوت آپدیت سالیانه شروع‌شده است اما بسیاری از کاربرانی که موفق به این کارشده‌اند(کاربران پی‌سی)، گله‌مند هستند که سیستم شان دچار فریز می‌شود.

کاربرانی که با این مشکل روبرو شده‌اند در سایت رددیت پیغام‌های خود را منتشر کرده و ظاهراً مایکروسافت هنوز پاسخی به این مشکل نداده است.

سیاه شدن قسمتی از اسکرین با حرکت موس، فریز شدن بعد از ری-استارت، هنگ کامل روی استارت آپ که اغلب گریبان‌گیر کاربران پی سی است، بخشی از گزارش‌های کاربران در این خصوص است که راه‌حل یونیورسال هم پیدا نکرده است.

اما برخی کارشناسان غیررسمی نیز پیشنهاد داده‌اند تا با ابزار موسوم به Media Creation Tool آپدیت دوباره پاک‌شده و از اول نصب شود، غیرفعال کردن برخی اپ‌ ها نیز پیشنهاد دیگری است که در سایت داده‌شده است، ویرایش رجیستری سیستم و یا ترفند زدن به بایوس سیستم نیز شاید بتواند مشکل برخی کاربران را حل کند.

حتی کاربرانی که مجهز به حافظه اس‌ اس دی به‌جای هارد معمولی هستند نیز دچار این فریز شده‌اند.

یکی از بزرگ‌ترین ایراداتی که به آپدیت ویندوز 10 سالیانه گرفته‌شده، این است که ظاهراً همه‌چیزتمام نشده است و احساس ناتمامی بین کاربران وجود دارد. شاید به همین دلیل باشد که مایکروسافت دو ویژگی دیگر خود را به‌صورت آپدیت جداگانه Redstone 2 و Redstone 3 برای سال 2017 در نظر گرفته است.

گفتنی است آپدیت سالیانه تحت ورژن 1607 از روز دوم اوت در دسترس است و کاربران دارنده ویندوز 10 موبایل از دو روز دیگر، 9 اوت می‌توانند آپدیت گوشی خود را انجام دهند.