Gerdab.IR | گرداب

سردار سلامی:

فضای مجازی مهمترین رکن مقابله با دشمن در جهاد کبیر است/ ابزار دشمن در فضای مجازی قدرتمند است اما به لحاظ محتوا آسیب‌پذیر

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی درباره چهره واقعی جهان اسلام، تاکید کرد: باید بدانیم که فضای مجازی مهمترین رکن مقابله با دشمن در جهاد کبیر است.

به گزارش گرداب، سومین همایش ملی فعالین شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی (فصل وصل) همزمان با دهه کرامت با حضور متخصصین عرصه های فضای مجازی در 6 حوزه، با سخرانی سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه در مشهد افتتاح شد.

این اجلاس با حضور فعالین حوزه های رسانه های برخط، رسانه های تصویری، بازی و پویانمایی، شبکه های اجتماعی، نرم افزار و تلفن همراه، سواد فضای مجازی، آینده پژوهی و خدمات نرم افزاری از تاریخ  20 الی 22 مرداد ماه در جوار حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در حال برگزاری است.

سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در مراسم افتتاحیه همایش فصل وصل درباره جنگ نرم و جنگ سایبری عنوان کرد: در ابتدا خداوند متعال را شاکر هستم که در این ایام معنوی و سرشار از شکوه و عظمت و روحانیت یعنی دهه مبارک کرامت که متعلق به حضرت فاطمه معصومه (س) و همچنین حضرت امام رضا(ع) است در مشهد مقدس توفیق حضور در جمع جوانان انقلابی و مومن و آگاه و بیدار را پیدا کرده ام؛ جوانانی که در عرصه جهاد بزرگ فرهنگی انقلاب اسلامی، در مقابل تهاجم عمیق و وسیع فرهنگی نظام سلطه و استکبار حضور جدی پیدا کرده اند.

وی در ادامه افزود: بنده به عنوان جانشین فرمانده سپاه پاسداران از مفهوم جبهه انقلاب اسلامی بسیار امیدوار شدم. همچنین معتقدم که این مفهموم هوشمندانه و عمیق برای اسلام و جهان اسلام به این برهه از تاریخ تاکید دارد. فهم این موضوع که در یک جهاد کبیر فرهنگی هستیم، اولین گام و اولین پیش نیاز و الزام قرار گرفتن در یک جنگ بزرگ است. قطعا نمی توان بدون برنامه ریزی و توانایی و ایمان ها، در این جنگ بزرگ پیروز شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به مفهوم جهاد کبیر که در قرآن مترادف با عدم تبعیت از نظام کفار است، عنوان کرد: موضوع جهاد کبیر یک معنای سرشار از محتواست که توسط رهبر معظم انقلاب چند ماه پیش در دانشگاه امام حسین(ع) مطرح شد.

سردار سلامی تاکید کرد: امروز شما فعالان فضای مجازی وقتی که به استراتژی دشمن نگاه می کنید، بدین معناست که آمریکا چطور می تواند ذهن مردمان را فتح کند، این به معنای تصرف زمین نیست. بلکه تصرف افکار عمومی مردم از طریق فضای مجازی است. این حقیقت را مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) بدان اشاره فرمودند. شما امروز در خطوط مقدم مقابله با دشمن یعنی مهمترین عرصه جهاد علیه دشمن قرار دارید. به طور کلی ابزار دشمن در بحث فضای مجازی بسیار قدرتمند است. اما به لحاظ محتوا بسیار آسیب پذیر است. چنانچه به ساختار عظیم ساخت فیلم هالیوود توجه کنید، به تاثیرات انتقال ارزش های آمریکایی به کل دنیا پی خواهید برد. در این فیلم ها ابتذال اخلاقی و خشونت جنسی و جرم و جنایت نشان داده می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: روند فروپاشی نظام اجتماعی دنیای غرب آغاز شده و به سمت شرق در حال پیش روی است. سالانه بیش از 33 هزار نفر جوان در آمریکا خودکشی می کنند که نشاندهنده بحران شخصیت جوانان در غرب است. نرخ رشد طلاق در جامعه آمریکا در جهان رکورد زده است. همچنین از هر 4 دختر دانش آموز یک نفر، سقط جنین را تجربه می کنند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی درباره چهره واقعی جهان اسلام عنوان کرد: نامه ایشان به جوانان اروپایی و غربی به واقع چهره واقعی اسلام را نشان داد و این کار بایستی از طریق فعالین حوزه فضای مجازی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند و از ابزار فضای مجازی به نحو احسن در این جهت استفاده شود. به طور کلی باید بدانیم که فضای مجازی مهمترین رکن مقابله با دشمن در جهاد کبیر است.

سردار سلامی تصریح کرد: جامعه غربی معتقد است که اگر می خواهیم جامعه را دچار استرس کنیم، باید ساختمان اصلی جامعه را تغییر بدهیم. باید نظام ارزشی جامعه را تغییر دهند. بر همین اساس در فتنه 88 تحلیل می کردند، تغییر نظام ارزشی، پیش فرض برای تغییر جامعه است. خیلی ساده انگارانه است که فرض کنیم که دشمن، در جستجوی سناریوی خطرناک برنیاید. دشمن به دنبال انفعالی کردن نظام جمعی جمهوری اسلامی است. بدین معنا که ریشه های فرهنگی و اجتماعی کشورمان را تغییر دهند. مفهوم آمریکایی های غیرآمریکایی. یعنی افرادی که در تابعیت ایرانی هستند، اما در هویت امریکایی باشند. این جزء برنامه فرهنگی امریکا علیه کشورمان است و بنابراین ما نیز در عرصه فضای مجازی باید به دنبال مقابله با آنان باشیم.