Gerdab.IR | گرداب

سردار سرلشکر جعفری:

نفوذ بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است.

به گزارش گرداب، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان سپاه کردستان را یافتم که در رابطه با مأموریت امنیت پایدار منطقه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که مجموعه سپاه کردستان در برقراری و پایدارکردن امنیت انجام می‌دهند، به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم مأموریت کامل و جامع سپاه را در این منطقه به صورت مطلوب و وضعیت عالی به سرانجام برسانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر امروز تلاش برای امنیت کردستان زبانزد است، باید در دیگر بخش‌ها مانند استقرار عدالت، مبارزه با فساد، تحقق توسعه و پیشرفت نیز از استان‌های نمونه کشور شود و با این احساس و همراهی که در مردم این منطقه وجود دارد، این انتظار دور نیست.

وی افزود: اراده‌ای که در نظام اسلامی برای توسعه خدمت در این منطقه وجود دارد، محقق خواهد شد چون زمینه همه اقدامات، امنیت است که خدا را شکر می‌کنیم که شما پاسداران و سپاه توانسته است مقوله امنیت در این منطقه را برقرار کنید.

سردار سرلشکر جعفری با یادآوری اوایل انقلاب و تلاش دشمنان و افراد ضدانقلاب برای ناامن کردن منطقه و آرزوهایی که در این زمینه در دل داشتند، گفت: اگر همدلی و اتحاد و یکپارچگی مردم و عزم و اراده مردم خود کردستان نبود، و اگر ایمان و اسلام و انقلاب در دل‌های مردم موج نمی‌زد، بدون شک، ایران یا بخشی از آن سرنوشتی همانند سرنوشت فعلی سوریه داشت.

به گفته وی، تاریخ ایجاد ناامنی در این منطقه ید طولایی دارد و با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و در هر مقطع که با به‌کارگیری توانایی‌های مختلف، امنیت برقرار شده است، دشمنان برای ایجاد ناامنی و توسعه آن حرکت‌هایی کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در سال 88 که دشمن می‌خواست ناامنی در کشور را گسترش دهد و ما از این توطئه جلوگیری کردیم، رهبر معظم انقلاب بر پایدارکردن امنیت در کشور تأکید کردند و فرمودند، باید کاری کنیم که این حرکت‌های سینوسی در بحث امنیت از بین برود.

وی تصریح کرد: جدای از دشمنان دوردست انقلاب از قبیل آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی، متأسفانه از درون اسلام نیز دشمنی‌هایی هم‌تراز با اسرائیل شده است و در همکاری با آنها به دنبال ربایش گوی سبقت از همدیگر هستند تا اینکه ناامنی در کشورمان و به ویژه در منطقه کردستان را توسعه دهند.

سرلشکر جعفری گفت: تلاش آنها معطوف به جاهایی است که بحث قومیت و مذهب وجود دارد و ما باید کاری کنیم تا با پایدارکردن امنیت، منویات رهبری در این خصوص را تحقق ببخشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های نظام و دولت نیز باید بیش از این پای کار بیایند که اگر هماهنگی و اراده در دستگاه‌های دولتی بیشتر شود قطعاً پایدارکردن امنیت تحقق پیدا خواهد کرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امنیت کنونی حاصل تلاش، مجاهدت، شهادت و زحمات است ولی پایدار کردن آن منوط به توجه به ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و معیشت مردم است.

وی اولین اقدام در بحث پایدارکردن امنیت را واگذاری امنیت به خود مردم منطقه عنوان کرد و گفت: در منطقه شمالغرب کشور حدود 10 هزار نفر نیروی بومی در قالب سپاه در این زمینه تلاش می‌کنند و ده‌ها هزار نفر بومی دیگر هم به صورت بسیجی افتخاری یا در طرح‌های دیگر با مقوله برقراری امنیت در این منطقه ارتباط دارند.   

سرلشکر جعفری تأکید داشت: هر اندازه مردم را مشارکت دهیم و با روش‌های مختلف، امنیت را به خود آنها بسپاریم، در پایدار کردن امنیت عمل شده است.

فرمانده کل سپاه همچنین، توجه به معیشت مردم منطقه و مباحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از مقوله‌های پایدارکردن امنیت نام برد و گفت: این برنامه‌ها باید توسط دولت و با پیگیری‌های سپاه انجام شود و نهضت خدمت‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی که شروع شده است، یکی از اقداماتی بوده که تا حد قابل‌توجهی در توان سپاه و بسیج وجود دارد و در این کار هم می‌توان اعتبارات دستگاه‌های وابسته به رهبری را به‌کار گرفت.

وی بیان کرد: الگوسازی رفع محرومیت و توسعه مناطق یکی دیگر از کارهایی که در کردستان و دو منطقه بیجار و سروآباد انتخاب شده است که در این طرح مسائل و مشکلات آنها به طور کامل برطرف می‌شود و به عنوان الگوهایی از خدمت‌رسانی به دولت معرفی خواهند شد.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: الگوسازی وظیفه سپاه است که باید به دو صورت زیربنایی در حوزه اقدامات زیرساختی مانند جاده، پل، مسجد و مدرسه در روستاها و اقدامات مربوط به اشتغال و فعال کردن مردم در عرصه درآمد و درآمدزایی و به عبارت دیگر، کمک به مردم در اشتغالزایی انجام شود.

وی گفت: در این طرح، جدای از مباحث اقتصادی، کمک به رشد معنویت با اقداماتی در زمینه اعتقادی، بصیرتی و فرهنگی، هدف استا که باید در این جامعه کوچک الگو باید اتفاق بیافتد.

فرمانده کل سپاه گفت: برنامه‌های سپاه توسعه این الگوها به هزار نقطه است و این هزار نقطه را به الگوهای پیشرفت ایرانی اسلامی تبدیل خواهیم کرد که بارها رهبری به آن اشاره داشته‌اند، نه اینکه براساس توسعه مدل غربی.

وی با عنوان این مطلب که یکی از وظایف سپاه برقراری امنیت است که در حوزه‌های دفاعی در زمان تهدیدهای خارجی به برادران ارتش مانند دفاع مقدس کمک می‌کند، گفت: وظیفه اصلی ما مقابله با تهدیدات نرم فرهنگی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و در نهایت حفظ انقلاب است که تلاش برای این وظیفه اصلی را براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، باید به صورت غیرمحافظه‌کارانه انجام دهیم.

سرلشکر جعفری گفت: هدف و وظیفه ما در حفظ انقلاب، انقلاب در حال پیشرفت است که به سمت تحقق اهداف والای آن در حرکت است، معنویت در جامعه رشد کند، ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها رفع شود و حدود الهی در جامعه پیاده شده و یک جامعه براساس اسلام ناب محمدی(ص) شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی نگاه‌های انحرافی در داخل نظام اشاره کرد که به نظر وی، دل مقام معظم رهبری را خون کرده است و گفت: این نگاه‌های غیرانقلابی، نگاه لیبرال دموکراسی، نگاه به غرب، الگوگیری از غرب برای ساختن کشور، نگاهی که توقف انقلاب را اعلام کرد و نگاهی که با توسعه و استمرار انقلاب مخالف است، از سال 88 و زمانی که رهبری چفیه‌ بسیجی را روی دوششان انداختند، شروع شده است.

فرمانده کل سپاه افزود: از آن زمان، این تفکر خطرناک شروع شده است که انقلاب باید متوقف شود و هماهنگ با نظام بین‌الملل و جهانی‌سازی باشیم و هرچند این افراد با این دیدگاه در اقلیت هستند اما با شعارهای پوچ و نفاق‌برانگیز خود را طوری وجهه‌دار نشان می‌دهند و واژه‌های مردم‌فریب را به‌کار می‌برند تا اینکه مسیر انقلاب را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اکثریت مردم و حدود 90 درصد طرفدار انقلاب و مسیر تعیین‌شده توسط رهبری هستند.

به گفته سرلشکر جعفری، رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن در انقلاب هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام و فضای دست‌دادن و خندیدن جدی شده است.

وی یادآوری کرد: در چنین شرایطی، پاسداران بدانند که وظیفه ما عمق‌بخشی هر چه بیشتر به انقلاب و توجه به هجمه‌های دشمنان، و توسعه ارزش‌های انقلاب در جامعه بوده که مردم باید به این اطمینان برسند که توجه نظام به آنها جدی است.

فرمانده کل سپاه در پایان سخنان خود عنوان کرد: انقلاب اسلامی در بستر ایستادگی روی اصول و ارزش‌ها، استقرار عدالت اجتماعی و عدم وجود تبعیض و فقر و فساد می‌تواند توسعه پیدا کند که این مستقیم به ماموریت سپاه برمی‌گردد.