Gerdab.IR | گرداب

رودستی که یک نرم‌افزار به فیس‌بوک زد!

تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵

در حالی که فیس بوک از تغییر الگوریتم‌های خود به منظور مقابله با نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات خبر داده بود، شرکت سازنده یکی از این نرم افزارها می‌گوید با به روزرسانی جدید جلوی موفقیت فیس بوک را می‌گیرد.

به گزارش گرداب، به نقل از سی نت، فیس بوک که مدعی است به شدت به کسب درآمد از محل نمایش تبلیغات وابسته است، از استفاده برخی کاربران خود از نرم افزارهای بلوکه کننده آگهی خشمگین است و تلاش دارد کاری کند که این نرم افزارها نتوانند نمایش تبلیغات را متوقف کنند. اما حالا سازندگان نرم افزار Adblock Plus می گویند در تلاش برای مقابله با فیس بوک و بلوکه کردن مجدد تبلیغات نمایش داده شده توسط آن هستند.

طراحان این نرم افزار می گویند کاربران Adblock Plus با افزودن یک خط کد ساده به فیلترهای خود مجددا می‌توانند تبلیغات فیس بوک را بلوکه کنند. این کد در وبلاگ Adblock Plus در دسترس قرار گرفته است.

بدیهی است که فیس بوک از این اقدام Adblock Plus خوشحال نیست و هشدار داده با این کار فقط آگهی ها بلوکه نمی شوند، بلکه پست های ارسالی دوستان و صفحات آنها هم در مواردی قابل مشاهده نیستند. طراحان Adblock Plus هنوز به این ادعای فیس بوک واکنشی نشان نداده اند.

برخوردهای فیس بوک نشان می دهد که این شرکت قصد دارد به جنگ شرکت های فیلترکننده تبلیغات و نرم افزارهای ساخت آنها برود. در مقابل سازندگان Adblock Plus هم از همفکران خود دعوت کرده اند برای مقابله با فیس بوک و سایت های مشابه که به زور انبوه تبلیغات را در معرض دید کاربران قرار می دهند به آنها بپیوندند.