Gerdab.IR | گرداب

سردار جلالی خبر داد:

تلفن‌های همراه هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود/ آتش سوزی‌های سریالی منشاء سایبری ندارد

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی‌های اخیر در پتروشیمی‌ها شده که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی صادر کرده است.

به گزارش گرداب، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حاشیه چهارمین همایش ملی پدافند سایبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی در حوزه سایبری تهدید کننده جمهوری اسلامی ایران هستند و تلاش های زیادی را در این حوزه انجام می دهند که به ساختار سایبری ما حمله کنند.

وی افزود: اقداماتی برای مقابله با این حملات هم انجام شده و آسیب پذیری‌های سطحی تعیین تکلیف شده است که امیدواریم با رفع آنها دیگر شاهد این تهدیدها و حملات سایبری نباشیم.

جلالی درخصوص عدم استفاده مسئولان کشورهای پیشرفته از گوشی‌های هوشمند و راهکار درنظر گرفته شده در ایران، گفت: گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مسئولان تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: گوشی‌های هوشمند به لحاظ قدرت پردازش و ابزارهایی که دارند، می توانند تهدیدات زیادی را برای مسئولان داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی با بیان اینکه دستورالعمل هایی برای این موضوع تهیه و در کمیته دائمی پدافند غیر عامل مطرح شده است، گفت: پنج رویکرد جدی در این دستورالعمل‌ها دنبال شده است، که آموزش و فرهنگ سازی برای مسئولان یکی از آن رویکردهاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: کمیته دائمی این سازمان در این خصوص مکلف شده است تا برنامه‌های آموزشی برای تمام مسئولان دارای سطح اطلاعاتی بالا برگزار کند. این برنامه‌های آموزشی را آماده کرده‌ایم و از ابتدای هفته دولت آنها را آغاز خواهیم کرد.

جلالی با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در چند پتروشیمی گفت: ضعف حوزه‌های ایمنی باعث آتش سوزی در این پتروشیمی‌ها شده که وزیر نفت در این زمینه دستورات جدی را صادر کرده است.

وی تاکید کرد: باید ساختارهای مقابله با این حوادث در حوزه‌هایی مثل ماهشهر، عسلویه و مناطق نفت خیز خوزستان و اهواز را ایجاد کرد که در کاری مشترک با سازمان پدافند غیر عامل و وزارت نفت باید برای مناطق یاد شده، فرمانده تعیین شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: امیدواریم پس از تعیین فرمانده طرح های لازم و تمرین های جدی صورت گیرد.

جلالی در خصوص احتمال حملات سایبری و ایجاد آتش سوزی در پتروشیمی‌های کشور نیز گفت: حوادث پتروشیمی‌ها را بررسی کرده‌ایم و به این جمع بندی که حملات سایبری باعث این آتش سوزی‌ها شده باشند، نرسیده‌ایم تا بخواهیم از کشور خاصی نام ببریم.