Gerdab.IR | گرداب

7 روش برای ارتقا امنیت سایبری شرکت شما

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

نیگل گریفث (Nigel Griffths)، کارشناس فناوری اطلاعات، از راهکارهای مفید، برای حفاظت از امنیت سایبری شرکت‌ها، می‌گوید.

به گزارش گرداب؛ گزارش موسسه‌ی جرائم ملی انگلیس (NCA)، در سال 2015، از آمار بسیار بالای حملات سایبری، به شرکت‌های بریتانیایی، خبر می‌دهد. طبق این خبر، 2.46 میلیون رخداد سایبری، گزارش شده که 700 هزار پرونده‌ی آن، مرتبط با کلاه‌برداری بوده است.

این در حالی است که رایج‌ترین نوع حملات سایبری در مقابل شرکت‌ها و سازمان‌ها در این کشور، سرقت اطلاعات است. در ادامه هفت راهکار مفید برای مقابله با حملات سایبری را مرور می‌کنیم:

1. از زنجیره‌ی مواد اولیه خود حفاظت کنید

به دلیل اینکه اغلب شکست دیوار دفاعی شرکت‌های بزرگ، بسیار دشوار است، مجرمان از شرکت‌های کوچکی که به شرکت‌های بزرگ متصل هستند، برای ورود و ایجاد درب پشتی، استفاده می‌کنند.

بنابراین، مطمئن شوید، زنجیره‌ی مواد شما نیز، ازنظر سایبری، امن است. امروزه، شرکت‌ها باید بدانند چه نوع اطلاعاتی برای هکرها جالب است و آن دسته از اطلاعات را تحت حفاظت شدید، نگه دارند. بی‌توجهی به این مهم، نتایج فاجعه باری به همراه خواهد داشت.

2. در مورد کلود بیشتر بیاموزید

اخیرا، سیستم‌های کدگذاری کلود، به یکی از رایج‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارهای حفاظتی شرکت‌ها، در مقابل حملات سایبری خارجی، تلقی می‌شوند.
اگر اطلاعات با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ی رایانه‌ای کدگذاری شوند، هکرها به سختی می‌توانند این اطلاعات را مورد استفاده قرار دهند. گرچه، همچنان ریسک دسترسی به این اطلاعات وجود خواهد داشت.

3. از پسوردهای قوی استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت ها، اطمینان از وجود پسوردهای قوی در ابزارهای مورداستفاده و ممنوع کردن پسوردهای ضعیف برای کارکنان، است. کارکنان نباید از اسم خود، اسم تیم فوتبال موردعلاقه‌ی خود یا شماره تلفن خود، به‌عنوان پسورد استفاده کنند.

شرکت‌ها باید به یاد داشته باشند که بهترین ابزار، استفاده از پسوردهای بلند و پیچیده است. با استفاده از ترکیب اعداد، حروف کوچک و بزرگ که به‌طور نامرتبط قرارگرفته باشند، دسترسی به اطلاعات شرکت برای هکرها غیرممکن و یا حداقل، دشوار خواهد بود.

4. از سیستم خود در مقابل بدافزارها محافظت کنید

شرکت‌ها اغلب در مقابل بدافزارها آسیب‌پذیر هستند. این بدافزارها اغلب از وبگاه‌ها یا ایمیل‌های آلوده وارد سیستم‌ها می‌شود؛ استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و به‌روزرسانی آن‌ها، می‌تواند از ورود این بدافزارها به سیستم، جلوگیری کند.

5. یک مشاور سایبری استخدام کنید

استخدام یک متخصص امنیت در شرکت، می‌تواند فواید بی‌شماری داشته باشد. وجود چنین فردی در سازمان، خطر حملات سایبری را کاهش داده و شرکت را در مقابل این حملات واکسینه می‌کند.

6. از اطلاعات خود بک آپ بگیرید

دیدگاه در مورد امنیت سایبری، در حال تغییر است؛ بنابراین، شرکت‌ها باید با صرف زمان و هزینه، استراتژی مناسب برای ذخیره و بک آپ اطلاعات را در اختیار داشته باشند تا اطلاعات موردنیاز و مهم آن‌ها از دسترس مجرمان سایبری، دور باقی بماند.
یک روش برای رسیدن به این هدف، استفاده از خدمات هاستینگ مدیریت شده و ذخیره‌ی اطلاعات در مراکز با امنیت بالا، است.

7. به کارکنان خود آموزش دهید

ممکن است برخی کارکنان از حساسیت اطلاعاتی که به آن دسترسی دارند، آگاه نباشند، آموزش به کارکنان می‌تواند امکان حملات سایبری و قربانی شدن شرکت را کاهش دهد.
همچنین شرکت باید قوانین خاصی، درباره‌ی نوع برخورد با اطلاعات حساس، در نظر بگیرد، تا خطر حملات سایبری به پایین‌ترین میزان ممکن برسد.
کلمات کلیدی: