Gerdab.IR | گرداب

هشدار عجیب ارتش آمریکا به سربازان

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

ژنرال رابرت نلر فرمانده سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده هشدار داده که سربازان آمریکایی باید گوشی هایشان را در منازل جا بگذارند و در ماموریت‌های محوله آنها را به همراه نداشته باشند.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، به اعتقاد وی تشعشعات رادیویی این گوشی‌ها خطری برای سربازان است و موقعیت استقرار آنها را لو می دهد و باعث تضعیف سربازان می شود.

نلر افزوده است که ارتش آمریکا در حال بازگشت به روش های اموزش پایه ای قبلی است و به سربازان خود می‌آموزد که چگونه برای یافتن مسیر و مقصد خود از ستاره ها استفاده کنند. همچنین شیوه های استتار هم به آنان آموزش داده می شود.

به نظر وی استفاده از این روش ها هواپیماها، ماهواره ها، ارسال کنندگان پارازیت و ابزار بررسی تشعشعات رادیویی را بی اثر خواهد کرد. نلر گفت که دانشگاه نیروی دریایی آمریکا تدریس شیوه مسیریابی با استفاده از ستاره ها و صور فلکی را متوقف کرده بود، اما قصد دارد مجددا آموزش های خود در این زمینه را آغاز کند، زیرا نمی توان از قابلیت اتکا به سیستم جی پی اس به طور دائم مطمئن بود.

وی تصریح کرد سربازان کندن سنگر، خاموش کردن تجهیزات و حفظ سکوت به جای چک کردن ایمیل هایشان را خواهند آموخت. نلر اظهار امیدواری کرد نسل جوان تر سربازان آمریکایی در نبرد در جبهه های جدید فضایی، سایبری و اطلاعاتی در کنار جبهه های هوایی، زمینی و دریایی موفق باشند.