Gerdab.IR | گرداب

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

وجود 62 دیتابیس در نظام اداری

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات گفت:‌ 62 دیتابیس در نظام اداری کشور وجود دارد که در به اشتراک‌گذاری اطلاعات‌ دولتی با یکدیگر تعاملی ندارند و اوج نتیجه سیستم‌های جزیره‌ای اطلاعات در کشور در هدفمندی یارانه‌ها نمایان شد.

به گزارش گرداب، نصرالله جهانگرد در همایش چارچوب ملی تعامل‌پذیری دولت (IGIF) از تدوین سند ملی تعامل‌پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت:‌ موضوع دولت الکترونیک از حدود 20 سال پیش در ایران مطرح شد که در دولت قبل متوقف و از سال 92 بار دیگر در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ با گذشت 20 سال از طرح موضوع دولت الکترونیکی در ایران اکنون 62 دیتابیس در نظام اداری کشور وجود دارد که تعامل لازم با یکدیگر را ندارند و تا زمانی که پایگاه‌های داده دستگاه‌های دولتی با یکدیگر تعامل نداشته باشند ارائه خدمات دولت الکترونیک محقق نمی‌شود.

جهانگرد ادامه داد: در نتیجه جزیره‌ای بودن اطلاعات در کشور اکنون ده‌ها نوع کدینگ کالا و خدمات در نظام اطلاعات کشور وجود دارد و اوج این ناهماهنگی در هدفمندی یارانه‌ها نمایان شد که تا وقتی می‌توانیم اطلاعات مختلف را یکپارچه کنیم؛ نمی‌توانیم اطلاعات نظام‌های درآمدی و مالی را جمع‌بندی و تصمیم درست اتخاذ کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تأکید کرد: سند ملی تعامل‌پذیری دولت جمهوری اسلامی ایران که اکنون تهیه شده منطبق با اسناد مطالعاتی سازمان ملل و کشورهای پیشرو در دولت الکترونیک است.