Gerdab.IR | گرداب

پدرخوانده‌ هکر‌ها در دام افتاد!

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

هکرها مدعی شده‌اند یک سلاح‌های سایبری از آژانس امنیت ملی آمریکا به سرقت برده‌اند. موثق بودن این خبر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش گرداب؛ گروه هکری که خود را «شکنندگان سایه (Shadow Brokers)» می‌نامد، مدعی شده است به واحد ویژه‌ی هک، وابسته به آژانس امنیت ملی آمریکا، نفوذ کرده است.

نمونه‌های قابل دانلود از کدهای به سرقت رفته، روز دوشنبه در چند وبگاه منتشر شد که ظاهراً جزییات تعدادی سلاح سایبری تهاجمی مورداستفاده گروه اکویشن (Equation Group) را افشا می‌نماید. گروهی که احتمال ارتباطش با آژانس امنیت ملی آمریکا مطرح است.

برخی از قطعات کد که شکنندگان سایه منتشر ساخته‌اند، شامل کدهای پیش‌نیاز برای ساخت ابزارهای نظارت است. گروه یادشده برای در اختیار قرار دادن کدها به صورت کامل، خواستار پرداخت 568 میلیون‌ دلار، به بیتکوین شده‌اند.

این گروه هکری مدعی شده است که سازندگان بدافزارهایی چون استاکسنت (Stuxnet)، دوکو (Duqu) و فلیم (Flame) را که کسپرسکی آن ها را گروه اکویشن می‌نامد، یافته است، محدوده‌ی فعالیت آن ها را شناسایی نموده، گروه را هک کرده و تعداد زیادی سلاح سایبری به دست آورده است.

سخنگوی شرکت کسپرسکی از اظهارنظر در مورد این خبر خودداری نمود و گفت: «گروه آنالیز شرکت کسپرسکی در حال بررسی این حادثه است.»

باوجود تمام شایعات و گمانه‌زنی‌ها، واقعی بودن اطلاعات منتشرشده، هویت عاملان و هدف آن ها، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مؤسسات امنیت سایبری بسیاری، انتشار نتایج تحقیقاتشان در مورد حادثه‌ی یادشده که شامل آنالیز این حادثه با جزییات بیشتر می‌شود را در هفته‌های آینده وعده داده‌اند.