Gerdab.IR | گرداب

آمریکا، دانشجویان امنیت سایبری را بورسیه می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

در پی تلاش برای ارتقا امنیت سایبری، دانشگاه ویرجینیا اعلام کرد، دانشجویان حوزه‌ی امنیت سایبری را بورسیه می‌کند.

به گزارش گرداب؛ درحالی که کمبود کارشناسان امنیت سایبری، به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت‌های آمریکایی تبدیل شده است، دانشگاه ویرجینیا (Virginia) قصد دارد، به دانشجویان نخبه‌ای که وارد این حوزه می‌شوند، کمک مالی کند.

طبق گزارش وبگاه دولت محلی این ایالت، برای هر دانشجوی جدید در این حوزه، مبلغ 1 میلیون دلار در نظر گرفته‌شده است. افرادی که در این برنامه ثبت‌نام کنند، سالانه 20 هزار دلار، برای تحصیل در حوزه‌ی امنیت شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و منابع الکترونیک، دریافت خواهند کرد. البته ورود به این برنامه، تعهداتی برای دانشجویان نیز دارد. آن‌ها باید توافق کنند، چندین سال پس از دریافت مدرک خود، با سازمان‌های دولتی این ایالت، همکاری کنند.

تاکنون، تنها 25 نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. شرایط لازم برای ورود به این برنامه، اتمام تحصیل در دو سال آینده و حداقل معدل 3.0 است.

در همین راستا، کارن جکسون (Karen Jackson)، وزیر فناوری اطلاعات ایالت ویرجینیا، در آخرین مصاحبه‌ی خود، امنیت سایبری را از ضروری‌ترین مشاغل و عامل بهبود و امنیت دولت در آینده دانست.

وی تصریح کرد: «این بورسیه‌ها تضمین می‌کنند، نسل بعدی کارشناسان سایبری، آموزش مناسب دریافت کرده‌ و در آینده‌ی صنعت، تأثیر مثبتی خواهند داشت.»