Gerdab.IR | گرداب

تعطیلی یکی دیگر از خدمات نامحبوب گوگل

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

گوگل اعلام کرد خدمات Hangouts on Air خود که قبلا برای پخش زنده ویدئویی توسط افرادی همچون باراک اوباما و پاپ فرانسیس مورد استفاده قرار گرفته را از ماه آینده تعطیل می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، گوگل با انتشار متنی در صفحه پشتیبانی یوتیوب جزییات تعطیلی خدمات Hangouts on Air را اعلام کرده است. این شرکت می گوید کاربران علاقمند برای دسترسی به خدمات پخش زنده ویدئویی از 12 سپتامبر باید از YouTube Live استفاده کنند که از طریق سایت یوتیوب در دسترس است.

این شرکت دستورالعملی را نیز برای مدیریت و کنترل پخش زنده ویدئویی از طریق یوتیوب منتشر کرده است که بر اساس آن برخی امکانات قبلی Hangouts on Air دیگر در دسترس نخواهد بود. یکی از امکانات جالب Hangouts on Air که باعث استفاده مقامات سیاسی ارشد از خدمات مذکور شده بود انجام جلسات پرسش و پاسخ بود.

حالا گوگل از کاربرانش می خواهد به جای استفاده از Hangouts on Air از امکانات شبکه های اجتماعی یا خدمات Google Slides برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بهره بگیرند و از این طریق با دیگر کاربران تماس های ویدئویی برقرار کنند.

گوگل اولین بار Hangouts on Air را در سال 2012 راه اندازی کرد. اما حالا با راه اندازی خدمات موازی و همین طور افزایش تنوع و فراوانی خدمات رقیب دیگر زمان بازنشسته شدن این خدمات فرارسیده است.