Gerdab.IR | گرداب

بروزرسانی ویندوز10 دردسر ساز شد!

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

مایکروسافت این روزها با انتقادهای تند کاربران ویندوز 10 مواجه شده، زیرا فایل به روزرسان جدید این سیستم عامل باعث از کار افتادن وبکم های یو اس بی می شود.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، علت این مشکل توقف پشتیبانی مایکروسافت  از دو فرمت مهم پخش ویدئویی رقیب یعنی H.264  و  MJPEG است.

مایکروسافت تصمیم گرفته با به روزرسانی جدید ویندوز 10 تنها از کدک YUY2 پشتیبانی کند. این شرکت مدعی است پشتیبانی از دیگر کدک ها از جمله H.264  و  MJPEG باعث افزایش ظرفیت مورد نیاز برای کدگشایی داده ها و کند شدن سرعت انتقال تصاویر ویدئویی می شود. اما با محدود کردن فرمت های مورد پشتیبانی عملکرد وبکم بهبود می یابد.

میلیون ها کاربر می گویند نتیجه این تصمیم مختل شدن وبکم آنها و عدم انتقال تصاویر بوده است.

 این مساله برای شرکت هایی که به طور منظم از وبکم برای برگزاری نشست های تجاری و کاری استفاده می کنند هم مشکل ساز بوده است.

پس از مواجهه با انتقادها مایکروسافت مدعی شده تصور نمی کرده این تعداد از کاربران را دچار مشکل کند و در تلاش است تا چند هفته آینده برای رفع این مشکل اقدام کند. قرار است پشتیبانی از کدک MJPEG مجددا انجام شود. اما افرادی که از کدک H.264 استفاده می کنند باید مدت بیشتری منتظر بمانند. یک راه حل دیگر برای این مشکل پاک کردن بسته به روزرسان جدید ویندوز 10 است.