Gerdab.IR | گرداب

آزادی بیان به سبک غربی‌ها؛

«فیسبوک» صفحه امام جماعت ایتالیایی را مسدود کرد

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

حساب کاربری امام جماعت مسجد «فلورانس» ایتالیا که در پی منع پوشیدن لباس شنای اسلامی در سواحل بعضی شهرهای فرانسه، با گذاشتن عکسی از راهبه‌های مسیحی اعتراض خود را اعلام کرده بود، از سوی فیسبوک مسدود شد.

به گزارش گرداب به نقل از پایگاه خبری «Russia Today»، عزالدین الزیر، امام جماعت فلورانس در پست خود، عکسی از راهبه‌های مسیحی محجبه در ساحل دریا گذاشته بود که ۲۷۰۰ بار از سوی دیگران به اشتراک گذاشته شد.
 

وی که در واکنش به ممنوعیت لباس شنای اسلامی در شهرهای مارسی، کن و نیس فرانسه این عکس را در صفحه فیسبوک خود قرار داده بود، یک روز بعد متوجه شد که حساب کاربری‌ اش مسدود شده است.
 

الزیر در گفت‌وگو با روزنامه «لا ریپوبلیکا» گفت: این اقدام قابل درک نیست. باید برای آن‌ها سند هویتی ارسال کنم تا دوباره صفحه‌ام فعال شود. می‌گویند می‌خواهند مطمئن شوند که این صفحه خودم است. این رویه بسیار عجیب است.

 
«فیسبوک» صفحه امام جماعت ایتالیایی را مسدود کرد

پس از آن دوبار حساب کاربری الزیر فعال شد. وی گفت: امیدوارم که به خاطر عکسی که گذاشته‌ام نباشد زیرا ما در جامعه مبتنی بر قانون و آزادی زندگی می‌کنیم.
 

وی همچنین افزود: لباس شنای اسلامی چند سالی است که به بازار آمده اما متأسفانه برخی سیاستمداران فرانسوی به جای توجه به نیازهای اقتصادی و سیاسی شهروندانشان، بر نحوه لباس پوشیدن مسلمانان تمرکز کرده‌اند.
 
«فیسبوک» صفحه امام جماعت ایتالیایی را مسدود کرد

به گزارش ایکنا، بسیاری از کاربران اینترنتی ضمن موافقت با الزیر اعلام کردند که دریا برای همه و این ممنوعیت یک ابزار روانی علیه مسلمانان است.
منبع: مشرق