Gerdab.IR | گرداب

اطلاعیه؛

دستگیری تعدادی از مدیران گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

مدیران 450 صفحه، کانال و یا گروه در شبکه‌های اجتماعی موبایلی دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند.

به گزارش گرداب تعدادی از افرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی جامعه برای برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی صورت گرفته است. بر همگان روشن است که گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است. افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست.

لازم به ذکر است این افراد که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام فعالیت می‌کردند، بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در این اقدام، مدیران 450 صفحه، کانال و گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار یا دستگیر شده‌اند. نکته مهم آنکه گزارش‌های مردمی ارسالی به سامانه گرداب تعاملی نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است.

بدیهی است که در راستای تسریع در نیل به اهداف مذکور، اقدامات افراد در شبکه‌های اجتماعی مورد رصد مستمر قرار گرفته و با افرادی که با اقدامات مجرمانه خود، باعث از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم شوند، برخورد قضایی مناسب صورت خواهد گرفت.