Gerdab.IR | گرداب

دلیل استفاده ایرانیها از اپلیکیشن‌های خارجی

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات گفت: ۶۵درصد کاربران ایرانی به دلایل اقتصادی به سمت شبکه‌های اجتماعی خارجی می‌روند وتنها ۸درصد کاربران به‌دلیل بی اعتمادی به سرویسهای بومی از خدمات خارجی استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نظرسنجی انجام شده از دلایل استفاده کاربران ایرانی از شبکه هایی اجتماعی خارجی اظهار داشت: نظرسنجی یکی از مراجع رسمی و مطالعات صورت گرفته از سوی آن، نشان می دهد که بیشترین دغدغه کاربران ایرانی، دریافت سرویس با کیفیت است و چنانچه این موضوع تامین شود، تفاوتی به استفاده از سرویس های داخلی و خارجی قائل نیستند.

وی با بیان اینکه طبق این نظرسنجی، اولین پارامتری که باعث شده است کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده کنند، موضوع اقتصادی است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۶۵ درصد کاربران، به دلیل ارزان بودن شبکه هایی اجتماعی به این سمت روی می آورند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه ۱۸ درصد کاربران به دنبال گزینه ها و ویژگیهای مختلف دریافت خدمات هستند، گفت: این تعداد کاربر، به دلیل این ویژگیها از سرویس های خارجی استفاده می کنند و اولویت آنها بکارگیری امکاناتی است که این سرویسها دارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رد این موضوع که گفته می شود کاربران ایرانی اعتمادی به سرویس های بومی ندارند، تصریح کرد: بر پایه این نظرسنجی، تنها ۸ درصد کاربران ایرانی دغدغه امنیت دارند و به بیان دیگر نگران نقض امنیتشان در استفاده از شبکه های اجتماعی و سرویس های بومی هستند و راضی به استفاده از سرویس های داخلی نیستند.

وی گفت: مردم نسبت به ورود به حریم خصوصی خودشان حساسیت دارند و نباید فضای بی اعتمادی در استفاده از سرویس های داخلی وجود داشته باشد که ذهنیت مردم را تحت تاثیر منفی قرار دهد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در صورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های بومی روی این شبکه، رضایت بالغ بر ۸۳ درصد کاربران را می توان جلب کرد، ادامه داد: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه سرویس های باکیفیت و ارزان داخلی، می توان به این هدف دست یافت.

وی گفت: البته باید امکاناتی به وجود آید که اعتماد همان ۸ درصد مردم نیز جلب شده و به طور کل در استفاده از شبکه ملی اطلاعات، اعتماد عمومی ایجاد شود.