Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات در قم:

نباید اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در خارج ذخیره شود

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید دو، سه شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم، گفت: باید برای داشتن "تلگرام بومی" سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد و نباید اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در خارج از کشور ذخیره شود.

به گزارش گرداب، محمود واعظی در نشست با طلاب مبلغ در فضای مجازی که در سالن کنفرانس مرکز پژوهش‌های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه امکانی که کشور در اختیار مسئولان قرار داده باید در مسیر درست استفاده شود، اظهار داشت: وزارت ارتباطات در هیچ مأموریتی مسئولیت محتوایی ندارد و کارهایی که در حال حاضر در حوزه تولید محتوا انجام می‌شود، داوطلبانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه تولید محتوای فاخر در کشور به‌عنوان یک نهضت تولید محتوا باید عمومی شود، افزود: این کار چندین سال است که شروع‌شده و در این زمینه کارهایی صورت گرفته است از جمله 7 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن‌ها 10 برابرکردن تولید محتوا در برنامه ششم توسعه است؛ همچنین شورای فرهنگی اجتماعی کار دیگری است که در حوزه تولید محتوا صورت گرفته و دبیرخانه شورا در پژوهشگاه آی.سی.تی است.

وی بابیان اینکه باید تولید محتوا بازاری شود و در دسترس همگان قرار گیرد، گفت: تولید محتوا اساسِ کار وزارت ارتباطات است، بحث فیلترینگ هوشمند و صیانت اجتماعی، کار سنگینی بود که انجام‌شده و در این زمینه با 14 دانشگاه با مبلغ 110 میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم.

واعظی بابیان اینکه در حال حاضر جنگ، جنگِ تکنولوژی است، خاطرنشان کرد: ممکن است مسئولان در یک‌سری روش‌ها باهم اختلاف‌نظر داشته باشند اما در رابطه باهدف با یکدیگر هم‌عقیده هستیم ازاین‌رو باید توانایی خود را آن‌قدر بالا ببریم که به جنگ دشمن رفته و فیلترینگ هوشمند داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه باید دو، سه شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم، گفت: باید برای داشتن تلگرام بومی سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت بگیرد و نباید اطلاعات 20 میلیون کاربر ایرانی در خارج از کشور ذخیره شود.

واعظی گفت: ما قبلاً وایبر، وی‌چت و شبکه‌های اجتماعی دیگر را داشتیم اما ظرف 24 ساعت 14 میلیون کاربر ایرانی به اپلیکیشن دیگر رفتند از همین‌رو باید به سمت بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی برویم.