Gerdab.IR | گرداب

شرکت فرانسوی؛ مشتری جدید سهام شرکت ارتباطات سیار ایران

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

شرکت مخابراتی اورنج فرانسه در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران برای خرید بخشی از سهام این شرکت و انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی با آن است.

به گزارش گرداب به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت فرانسوی اوپراتور تلفن همراه اورنج فرانسه گفت، این شرکت در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار، بزرگترین شرکت اوپراتور تلفن همراه در ایران در مورد تعدادی از حوزه های همکاری احتمالی و اهداف تجاری با این شرکت است.

سخنگوی شرکت اورنج در بیانیه ای اعلام کرد: «ما انتظار داریم که این مذاکرات در طی چند ماه به نتیجه برسد.» در این بیانیه توضیح داده نشده که چه حوزه های همکاری ای مد نظر طرفین است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داده بود که شرکت اورنج وارد مذاکرات اولیه با شرکت ارتباطات سیار ایران برای خرید بخشی از سهام این شرکت و انعقاد یک توافقنامه تجاری و فنی با آن شده است.

شرکت اورنج به صورت مشخص این گفته را تایید یا رد نکرده اما گفته است: «شرکت اورنج مانند بسیاری دیگر از اوپراتورهای بین المللی، متعاقب اجرایی شدن برجام در حال بررسی فرصت های موجود در بازار ایران است.»

بعد از اجرایی شدن توافق هسته ای، اکثر تحریم های سازمان ملل علیه ایران لغو شده است.

شرکت های بزرگ بین المللی همزمان با لغو تحریم ها به سوی بازار ایران شتافته اند و در تلاش اند تا از فرصت گشایش اقتصادی در این کشور استفاده کنند.

در بیانیه شرکت اورنج آمده است: «ما در حال انجام مطالعات امکان سنجی هستیم تا ارزیابی کنیم که انجام چه کارهایی در این فضای پیچیده امکان پذیر است، به ویژه با توجه به اینکه برخی از تحریم های اقتصادی همچنان علیه ایران اعمال می شوند.»

2 درصد از شرکت اورنج متعلق به دولت فرانسه است.