Gerdab.IR | گرداب

زجرآورترین مجازات‌های اعدام در آمریکا (1)

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۹

از ابتدای تأسیس آمریکا، روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به "چرخ خرد کننده"، "زنده زنده سوزاندن"، "له کردن با سنگ" و "چوبه‌دار" را نام برد.

به گزارش گرداب، اگر چه نفس وجود اعدام برای احقاق حق مظلوم امری مذموم نیست اما نوع اعمال این حکم و افرادی که شامل آن می‌شوند از مواردی است که همیشه در آمریکا محل بحث اقلیت رنگین پوست، بوده است.

روش‌های اعدام در آمریکا، که بعضاً به دلیل اتهام‌های واهی با غیرانسانی‌ترین روش‌ها صورت می‌گرفته در ادامه آمده است تا مشخص شود در کشور مدعی اول دفاع از حقوق‌بشر چه اتفاقی در جریان بوده و هست.

از ابتدای تأسیس آمریکا، روش‌های متعددی برای اعدام محکومان در این کشور استفاده شده است که از میان آنها می‌توان به "چرخ خرد کننده"، "زنده زنده سوزاندن"، "له کردن با سنگ" و "چوبه‌دار" را نام برد.

در حال حاضر 5 روش برای اعدام در آمریکا وجود دارد که عبارت است از اعدام با استفاده از "صندلی الکتریکی"، "جوخه اعدام"، "تزریق سم"، "حلق‎آویز کردن".

 "چرخ خرد کننده"
یکی از روش‌های شکنجه و اعدام در قرون وسطی که تا اوایل قرن 19 ادامه داشته است اعدام به وسیله "چرخ خرد کننده" بوده است. این نوع اعدام علاوه بر آمریکا در بخش‌هایی از اروپا مانند فرانسه و آلمان هم استفاده می‌شده است. این روش یکی از زجرآورترین روش‌های اعدام است که به تدریج و با درد زیاد، باعث مرگ محکومان می‌شده است.

روش اعدام:
چرخ خردکننده شامل یک چرخ بزرگ چوبی می‌شود که محکوم به آن بسته می‌شد و مأمور اعدام با استفاده از گرز، چماق یا پتک‌ آهنی یا چوبی، ضرباتی را به بدن محکوم در محل‌هایی از بدن او که بین پره‌های چرخ قرار داشت وارد می‌کرده است. پره‌های چرخ و فاصله بین آنها، باعث می‌شد تا ضربه‌های وارده توسط مأمور اعدام استخوان‌های محکوم را به طور کامل خرد کند.

در برخی موارد به‌جای چرخ از صلیب‌هایی استفاده می‌شد که میخ‌های آهنی به این صلیب بسته می‌شدند و با میله‌های آهنی یا چوبی به آنها ضربه وارد می‌شد.


 نحوه مرگ فرد محکوم به اعدام:
بعد از اینکه استخوان‌های محکوم با ضربات پتک شکسته شد، به ارتفاعی برده می‌شد تا در حالی‌که محکوم هنوز زنده است پرنده‌ها از گوشت او تغذیه کنند. برخی از این محکومان دو تا سه روز طول می‌کشید تا بر اثر جراحات جان دهند.
این روش برای اعدام و مجازات 11 برده که در "لویزیانا" علیه ارباب خود قیام کرده بودند، در بین سالهای 1730 تا 1754 اجرا شد.
 
سوزاندن:
اين نوع اعدام از طريق سوزاندن محكومان به صورت‌هاي مختلف صورت مي‌گرفت كه ريختن "سرب گداخته" در حلق محكومان و زنده به آتش انداختن و يا گودال‌هاي آتش كه براي اعدام‌هاي جمعي استفاده مي‌شده است از جمله اين روش‌ها است. سوزاندن در اوايل قرن 19 در آمريكا متوقف شد.
زماني كه تعداد زندانيان اعدامي زياد بوده، بعضاً حجم آتش زيادي براي سوزاندن آنها استفاده مي‌شده است.

سوزاندن تدريجي:
در اين روش محكوم به تدريج در آتش مي‌سوخت و جان مي‌داد به صورتي كه سوزاندن متهم از پاها شروع شده و پس از دست‌ها و بازوها، سينه، بالاي سينه و نهايتاً سوختن صورت‌ بود كه به مرگ منجر مي‌شد. در اين روش، 2 ساعت مرگ محكوم به طول مي‌انجاميد.

يكي از نمونه‌هاي آدم‌سوزي در آمريكا به ايالت تكزاس مربوط مي‌شود كه يك سياه پوست آمريكايي را كه از عقب ماندگي ذهني رنج مي‌برد به اتهام قتل يك زن سفيد پوست آمريكايي در نوعي روغن فرو بردند و بعد با طناب آويزان كردند و با آتش وي را به تدريج سوزاندند.
 
منبع: فارس